Розвиток дорожньо-ремонтного пункту КП „Козельщина“ Козельщинської селищної ради

для розвитку дорожньо-ремонтного пункту комунального підприємства “Козельщина” планується придбати 4 одиниці спецтехніки

Анотація

Козельщинська селищна об’єднана територіальна громада утворена 4 жовтня 2017 року шляхом об’єднання Козельщинської селищної ради та Лутовинівської, Мануйлівської, Михайликівської, Пашківської, Пригарівської, Приліпської, Рибалківської, Хорішківської сільських рад Козельщинського району з адміністративним центром у селищі міського типу Козельщина, крім якого до складу громади ввійшло також 40 сіл.
Площа об’єднаної територіальної громади - 491,541 км2. В громаді проживає 10404 особи.
Проєкт спрямовано на вирішення актуальної для громади проблеми незадовільного транспортно-експлуатаційного стану проїжджої частини вулиць комунальної власності та доріг місцевого значення загального користування, що не забезпечує швидкого, комфортного, економічного та безпечного перевезення пасажирів і вантажів, перешкоджає розвитку громади та не сприяє її інвестиційній привабливості.
Суттєве погіршення стану автомобільних доріг та проїжджої частини вулиць викликає обурення жителів громади та підвищення соціальної напруги.
Одним із шляхів вирішення проблеми є своєчасне проведення поточних ремонтів дорожнього покриття. Значна частина місцевих доріг потребує саме поточного ремонту та усунення ямковості. Зазначений вид робіт може здійснювати дорожньо-ремонтний пункт, створений на базі комунального підприємства “Козельщина” Козельщинської селищної ради (далі КП “Козельщина”). Проведення ремонтів дорожнього покриття проїжджої частини вулиць комунальної власності та доріг місцевого значення загального користування силами дорожньо-ремонтного пункту КП “Козельщина” дозволить своєчасно організувати ремонти, збільшити інтенсивність їх виконання, швидше реагувати на поточні проблеми та заощаджувати бюджетні кошти.
Для досягнення мети проєкту у процесі його реалізації планується придбати 4 одиниці спецтехніки для розвитку дорожньо-ремонтного пункту КП „Козельщина“, який безпосередньо здійснюватиме ремонтні роботи. Цільовими групами проєкту є:
жителі 41 населеного пункту Козельщинської ОТГ – 10404 особи,
жителі інших населених пунктів Козельщинського району – 8290 осіб,
перевізники пасажирського транспорту,
водії вантажного транспорту,
підприємства, установи, організації Козельщинського району, в тому числі розташовані на території Козельщинської ОТГ, – 402 юридичні особи.
Заходи проєкту:
1. Поширення інформації про початок впровадження проєкту.
2. Визначення постачальників техніки шляхом проведення процедури закупівель спеціальної техніки.
3. Фінансування проєкту.
4. Прийняття на баланс основних засобів.
5. Передача техніки, придбаної в ході реалізації проєкту, на баланс КП “Козельщина”.
6. Висвітлення інформації про результати виконання проєкту.
7. Моніторинг та оцінка проєкту.
Очікувані результати проєкту:
- зміцнення матеріально-технічної бази дорожньо-ремонтного пункту КП “Козельщина”;
- можливість своєчасно проводити поточні ремонти доріг, збільшити інтенсивність їх виконання, а також швидше реагувати на поточні проблеми;
- створення нових робочих місць;
- економія бюджетних коштів на проведення поточних ремонтів доріг;
- підвищення безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом;
- покращення транспортної доступності сільських населених пунктів,
- прискорення соціально-економічного розвитку громади, підвищення її конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості.
Для реалізації проєкту пропонується використати такі джерела фінансування: обласний бюджет – 48,2 %, місцевий бюджет – 46,8 %, кошти організації-партнера (КП “Козельщина”) – 5%. Партнерські організації:
- КП “Козельщина” співфінансує проєкт, забезпечує взяття на баланс та експлуатацію придбаної техніки, проводить поточні ремонти дорожнього покриття;
- ГО “Вогник“ приймає участь у підготовці проєкту, в інформаційній компанії та моніторингових заходах, виконуватиме інші організаційні функції.

Опис проблеми

Козельщинська селищна об’єднана територіальна громада утворена 4 жовтня 2017 року шляхом об’єднання Козельщинської селищної ради та Лутовинівської, Мануйлівської, Михайликівської, Пашківської, Пригарівської, Приліпської, Рибалківської, Хорішківської сільських рад Козельщинського району з адміністративним центром у селищі міського типу Козельщина, крім якого до складу громади ввійшло також 40 сіл. Площа об’єднаної територіальної громади - 491,541 км2. В громаді проживає 10404 особи. Мережа автомобільних доріг є невід’ємною частиною єдиної транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей економіки та соціальний розвиток суспільства. Від стану автомобільних доріг залежать витрати на перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, певною мірою зайнятість населення та темпи розвитку економіки загалом. Всі дороги місцевого значення мають тверде покриття, з них 94% - дороги з удосконаленим покриттям (асфальтобетонним, цементно-бетонним, чорне шосе), 6% - з перехідним покриттям (біле шосе). Протяжність вулично-дорожньої мережі комунальної власності складає 93 км. Вулиці в населених пунктах з твердим покриттям (удосконаленим та перехідним) та грунтові. Дорогами громади пролягають 8 автобусних маршрутів, 8 маршрутів шкільних автобусів, які підвозять школярів з 32 населених пунктів, здійснюють рух вантажні та легкові автомобілі. За результатами щорічного обстеження виявлено, що переважна більшість вулиць комунальної власності та автомобільних доріг має незадовільний стан дорожнього покриття. Одним з основних і найпоширеніших недоліків є деформація дорожнього покриття у вигляді ямковості, напливів та колійності.
Проблема полягає в тому, що незадовільний транспортно-експлуатаційний стан проїжджої частини вулиць комунальної власності та доріг місцевого значення загального користування не забезпечує швидкого, комфортного, економічного та безпечного перевезення пасажирів і вантажів, перешкоджає розвитку громади та не сприяє її інвестиційній привабливості. У зв’язку з недостатністю фінансування дорожньої галузі протягом останніх років міжремонтні терміни не витримуються.
Існуючий стан дорожнього покриття значно ускладнює проїзд транспортних засобів, що несе потенційну загрозу для життя та здоров’я місцевих мешканців, в тому числі дітей.
Суттєве погіршення стану автомобільних доріг та проїжджої частини вулиць викликає обурення жителів громади та підвищення соціальної напруги. Опитування показали, що жителі громади вважають проблемою, яка потребує першочергового вирішення, є саме незадовільний стан доріг.
Одним із шляхів вирішення проблеми є своєчасне проведення поточних ремонтів дорожнього покриття. Світова практика дорожньо-відновлювальних робіт показує, що локальне усунення дефектів - ефективний спосіб підтримки дорожнього полотна в належному вигляді. Роботи з поточного ремонту мають за мету систематичне підтримання у працездатному і безпечному для руху стані транспортно-експлуатаційних якостей дорожнього покриття, виправлення результатів впливу на дороги різних природних факторів і навантажень. Для проведення робіт з ремонту дорожнього покриття проїжджої частини вулиць комунальної власності та доріг місцевого значення загального користування залучаються підрядні організації. Впродовж 2018 року було відремонтовано понад 7200 м2 дорожнього покриття, з бюджету громади на поточні ремонти покриття вулиць витрачено 3 млн. 061 тис.грн. У 2019 році різними підрядниками вже виконано поточних ремонтів доріг на суму 2681,1 тис.грн., відновлено понад 2 тис.м2 асфальтобетонного покриття. Значна частина місцевих доріг потребує саме поточного ремонту та усунення ямковості. Зазначений вид робіт може здійснювати дорожньо-ремонтний пункт, створений на базі комунального підприємства “Козельщина” Козельщинської селищної ради. Проведення ремонтів дорожнього покриття проїжджої частини вулиць комунальної власності та доріг місцевого значення загального користування силами дорожньо-ремонтного пункту КП “Козельщина” дозволить своєчасно організувати ремонти, збільшити інтенсивність їх виконання, а також швидше реагувати на поточні проблеми та заощаджувати бюджетні кошти.
Цільовими групами проєкту є:
жителі 41 населеного пункту Козельщинської ОТГ – 10404 особи,
жителі інших населених пунктів Козельщинського району – 8290 осіб,
перевізники пасажирського транспорту,
водії вантажного транспорту,
підприємства, установи, організації Козельщинського району, в тому числі розташовані на території Козельщинської ОТГ, – 402 юридичні особи.

Сфера реалізації

комунальне господарство

Мета та завдання

Метою проєкту є розвиток транспортної інфраструктури, підвищення безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, сприяння соціально-економічному розвитку громади. Досягнення мети проєкту передбачається через реалізацію таких завдань:
- зміцнити матеріально-технічну базу дорожньо-ремонтного пункту комунального підприємства “Козельщина”,
- організувати проведення ремонтів доріг силами дорожньо-ремонтного пункту,
- забезпечити належний транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг та прилеглих територій;
- покращити транспортну доступність сільських населених пунктів.

Опис діяльності

Для досягнення мети проєкту планується придбати 4 одиниці спецтехніки для розвитку дорожньо-ремонтного пункту КП “Козельщина”, який безпосередньо здійснюватиме ремонтні роботи. КП “Козельщина” утворене згідно рішення двадцять сьомої сесії шостого скликання Козельщинської селищної ради від 25 лютого 2014 року.
Одним з видів діяльності підприємства є будівництво доріг і автострад, інших транспортних і пішохідних доріжок, поточні та капітальні ремонти дорожнього покриття. Для проведення робіт з утримання доріг та вулиць в належному стані у 2018 році придбано 2 трактори МТЗ-82.1, комунальну щітку, поворотний відвал, дві роторні косарки. За рахунок коштів інфраструктурної субвенції та місцевого бюджету придбано вакуумний автомобіль на базі шасі вантажного автомобіля МАЗ-5340С2 з відвалом і вантажний автомобіль самоскид з трьохстороннім розвантаженням на базі шасі DAYUN.
У 2019 році для КП “Козельщина” за рахунок субвенції з державного бюджету на формування інфраструктури ОТГ вже придбано екскаватор-навантажувач і планується придбати вантажний автомобіль самоскид з трьохстороннім розвантаженням, які будуть використовуватись для роботи дорожньо-ремонтного пункту. Крім цієї техніки для повноцінної роботи дорожньо-ремонтного пункту потрібно придбати установку для ямкового ремонту, коток дорожній самохідний гладковальцевий, автогрейдер, мінігудронатор, реверсивну віброплиту, швонарізувач, гідравлічний відбійний молоток.
В рамках цього проєкту передбачається придбання:
- котка дорожнього самохідного гладковальцевого,
- мінігудронатора,
- реверсивної віброплити,
- швонарізувача.
Для якісної реалізації проєкту передбачено такі процедури моніторингу та координації заходів:
1. Засідання робочої групи проєкту з розглядом поточного стану його реалізації (двічі на місяць).
2. Щомісячний проміжний звіт стану виконання запланованих заходів проєкту.
3. Заслуховування результатів виконання проєкту на сесії селищної ради.
Моніторинг буде здійснюватись за такими показниками:
- обсяг коштів, витрачених на реалізацію проєкту;
- відповідність здійснюваних заходів запланованим заходам;
- фактичні результативні показники виконання проєкту.
У випадку виникнення конфліктних ситуацій передбачається створення робочої групи з представників громадськості для проведення перевірки виконання заходів проєкту. Громадське оцінювання результатів реалізації проєкту здійснюватиметься в ході зустрічей селищного голови, першого заступника селищного голови та депутатів з мешканцями громади, обговорення в соціальних мережах.
Учасники проєкту виконують такі функції:
- виконавчий комітет Козельщинської селищної ради забезпечує підготовку і співфінансування проєкту, організовує його реалізацію, є головним розпорядником коштів, проводить процедури закупівель техніки, поширює інформацію про проєкт;
- КП “Козельщина” співфінансує проєкт, забезпечує взяття на баланс та експлуатацію придбаної техніки, проводить поточні ремонти дорожнього покриття;
- ГО “Вогник” приймає участь у підготовці проєкту, в інформаційній компанії та моніторингових заходах, виконуватиме інші організаційні функції.
Основні заходи Проєкту:
1. Поширення інформації про початок впровадження проєкту.
2. Визначення постачальників техніки шляхом проведення процедури закупівель спеціальної техніки.
3. Фінансування проєкту.
4. Прийняття на баланс основних засобів.
5. Передача техніки, придбаної в ході реалізації проєкту, на баланс КП „Козельщина“.
6. Висвітлення інформації про результати виконання проєкту.
7. Моніторинг та оцінка проєкту.

Очікувані результати

За результатами реалізації проєкту буде отримано низку позитивних соціально-економічних ефектів. В короткотривалій перспективі:
- зміцнення матеріально-технічної бази дорожньо-ремонтного пункту КП “Козельщина”;
- можливість своєчасно проводити поточні ремонти доріг, збільшити інтенсивність їх виконання, а також швидше реагувати на поточні проблеми;
- створення нових робочих місць;
- збільшення обсягу виконаного поточного ремонту дорожнього покриття з використанням придбаної техніки;
- економія бюджетних коштів на проведення поточних ремонтів доріг.
В середньостроковій перспективі від реалізації проєкту очікується:
- забезпечення належного транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та проїжджої частини вулиць;
- підвищення безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом;
- покращення транспортної доступності сільських населених пунктів,
- прискорення соціально-економічного розвитку громади, підвищення її конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості.

Сталість

Фінансова сталість. Реалізація проєкту стане економічним поштовхом для підвищення автономності та інституційної спроможності Козельщинської об’єднаної територіальної громади в напрямку розвитку транспортної інфраструктури, забезпечення належного транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та прилеглих територій. Придбана спецтехніка для дорожньо-ремонтного пункту буде експлуатуватися місцевим комунальним підприємством, що дасть змогу економити бюджетні кошти на залучення сторонніх організації для проведення поточних ремонтів доріг, дозволить своєчасно проводити ремонти дорожнього покриття та надавати послуги суміжним громадам.
Інстуційна сталість. Реалізація проєкту розширить діяльність комунального підприємства, збільшить перелік послуг, які є важливими для життєдіяльності громади. КП “Козельщина” функціонуватиме на засадах самоокупності по завершенню реалізації проєкту. Робота дорожньо-ремонтного пункту забезпечить належний стан дорожньої інфраструктури громади, що дозволить покращити доступність жителів громади до місць роботи та навчання, медичних закладів та закладів культури, сприятиме збільшенню кількості перевезень по автодорогах громади та активізації підприємницької діяльності.
Політична сталість. Реалізація проєкту сприятиме стабілізації відносин між владою та територіальною громадою. Підвищення доступності та якості надання послуг комунальним підприємством розвиватимуть довіру населення до органів місцевого самоврядування, сприятимуть активній участі громадянського суспільства у розвитку місцевого самоврядування.

Суб’єкти співробітництва

-

Результати реалізації

Лідер

Козельщинська ОТГ

Категорія

Друга категорія

Напрям

Адміністративні та муніципальні послуги

Статус

Реалізовано

Звіт про виконання

Номер

23

Вподобало

0

Бюджет за статтями видатків

Загальний бюджет


Очікувані джерела фінансування

План-графік


Учасник(и)

Партнерські організації