Реконструкція велосипедної доріжки по проспекту Володимирському у м. Лубни

облаштування велосипедної інфраструктури

Анотація

Лубни - місто обласного значення в Полтавській області, адміністративний центр Лубенського району. Місто розташоване в центральній частині України, у лісостеповій фізико-географічній зоні помірно-континентального клімату. Висота 158 м над рівнем моря. Територія міста – 3054 га. За чисельністю населення — четверте місто області після Полтави, Кременчука і Горішніх Плавнів. Станом на 01.01.2020 року у місті Лубни проживало 45,0 тис. осіб. Густота населення 1 474,5 осіб/км².
На відстані 144 км залізницею та 136 км шосейними дорогами від Лубен знаходиться обласний центр – м. Полтава, на відстані 202 км – м. Київ. На сьогодні місто є важливим економічним та культурним центром області. Основними галузями економіки міста є машинобудування, фармацевтична та харчова промисловість. У місті достатньо розвинута транспортна система, інфраструктура якої складається з залізничної магістралі «Київ – Полтава» та мережі автомобільних доріг державного і місцевого значення.
Актуальність проєкту; основна проблема проєкту; інноваційність способу її вирішення.
Актуальність проєкту полягає у забезпеченні комфортних, якісних, доступних для всіх категорій населення умов пересування, відновленні та розвитку велоінфраструктури міста, екологічно чистих та безпечних видів транспорту, посилення пропаганди здорового способу життя та покращення екологічного стану довкілля. Окрім цього, успішна реалізація проєкту матиме позитивний вплив на підвищення інвестиційної та туристичної привабливості міста та якості міського середовища.
Основною проблемою, вирішення якої очікується в результаті реалізації проєкту, є те, що при найбільшій інтенсивності руху велосипедів по проспекту Володимирському, велосипедисти не мають належних і безпечних умов для пересування по місту велотранспортом, інфраструктура екологічних видів транспорту залишається недостатньо розвиненою.
Поштовхом до початку реалізації проєкту став вкрай негативний вплив розвитку танспортної системи на екологічний стан міста та необхідність розвитку екологічних видів транспорту, забезпечення пріоритетності розвитку міської пішохідної та велосипедної інфраструктури, яка є екологічною, більш безпечною для людини та середовища і значно зменшує екологічні ризики.
Інноваційність проєкту полягає у застосуванні новітніх методів перепланування вуличного простору з урахуванням інтересів усіх учасників дорожнього руху: пішоходів, велосипедистів та автомобілістів, а також у створенні комфортних та безпечних умов користування вуличним простором усіма категоріями населення, в тому числі маломобільними та з обмеженими можливостями, шляхом використання сучасних інфраструктурних рішень.
• Цільова група та бенефіціари проєкту
- влада міста, яка виступає ініціатором та замовником проєкту;
- мешканці проспекту Володимирського та прилеглих вулиць;
- учні загальноосвітніх шкіл;
- працівники підприємств, установ та організацій;
- лубенці та гості міста, що користуються послугами залізничного та автовокзалу;
- лубенці та гості, що практикують здоровий спосіб життя та займаються велотуризмом.
Перелік запланованих заходів проєкту Захід 1. Підготовчі роботи.
Захід 2. Улаштування земляного полотна. Захід 3. Влаштування дорожнього одягу. Захід 4. Організація дорожнього руху.
Захід 5. Здача об’єкта в експлуатацію.
Захід 5. Інформаційно-роз’яснювальна кампанія.
Очікувані результати проєкту. В результаті реалізації проєкту наше місто отримає велодоріжку, що буде збудована з використанням сучасних технологій та зможе забезпечити екологічність пересування та зручний, безбар’єрний, безперешкодний доступ велосипедистів до найбільш затребуваних об’єктів інфраструктури. Результатом впровадження екологічної велоінфраструктури стане поступове заміщення автомобільного транспорту на велосипедний, скорочення викидів СО2 та зменшення екологічних ризиків для громади.
Велодоріжка по проспекту Володимирському стимулюватиме поліпшення інвестиційної привабливості міста, стане прикладом для розвитку велосипедного руху, як екологічного способу пересування, та пропагування здорового способу життя серед мешканців міста.
Бюджет проєкту, включаючи комплекс послуг з проєктування, проведення підготовчих робіт, влаштування дорожнього одягу велодоріжки, здійснення заходів з організації дорожнього руху, згідно з попередніми розрахунками складає 1500,0 тис. грн.
Очікуваними джерелами фінансування проєкту є:
- обласний бюджет – 600,0 тис. грн.;
- міський бюджет – 825,0 тис. грн.;
- Благодійна організація «Благодійний фонд «ІСТОРІЯ МАЙБУТНЬОГО» – 75,0 тис. грн.
Партнерські організації (співвиконавці проєкту)
- Лубенська міська рада;
- відділ житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Лубенської міської ради;
- Благодійна організація «Благодійний фонд «ІСТОРІЯ МАЙБУТНЬОГО».

Опис проблеми

Лубни - місто обласного значення в Полтавській області, адміністративний центр Лубенського району. Місто розташоване в центральній частині України, у лісостеповій фізико-географічній зоні помірно-континентального клімату. Висота 158 м над рівнем моря. Територія міста – 3054 га. На території міста протікає річка Сула.
За чисельністю населення — четверте місто області після Полтави, Кременчука і Горішніх Плавнів. Станом на 01.01.2020 року у місті Лубни проживало 45,0 тис. осіб. Густота населення 1 474,5 осіб/км².
На відстані 144 км залізницею та 136 км шосейними дорогами від Лубен знаходиться обласний центр – м. Полтава, на відстані 202 км – столиця України м. Київ.
На сьогодні місто є важливим економічним та культурним центром області. Основними галузями економіки міста є машинобудування, фармацевтична та харчова промисловість. Основні промислові, соціальні та торгівельні об’єкти сконцентровані у центральній частині міста по проспекту Володимирському.
У місті достатньо розвинута транспортна система, інфраструктура якої складається з залізничної магістралі «Київ – Полтава» та мережі автомобільних доріг державного і місцевого значення. Містом проходить міжнародна автомобільна дорога державного значення (М-03) «Київ – Харків
– Довжанський», яка забезпечує головний транспортний зв’язок Лубен з Києвом та Полтавою. Загальна мережа доріг (вулиць) міста становить 176,7 км, довжина магістральної вуличної мережі міста - 44,0 км.
У зв'язку з цим вулицями міста щоденно рухається значна кількість

тнаспортних засобів, наслідком чого стає збільшиння викидів СО2, що має вкрай негативний вплив на екологічний стан міста. Так, згідно з Планом дій зі сталого енергетичного рзвитку міста Лубни на 2017-2020 роки, який затверджений рішенням шістнадцятої сесії Лубенської міської ради сьомого скликання від 16.02.2017 року, інтенсивність прямування автотранспорту в центральній частині міста в середньому складає близько 700 авто\год, середня інтенсивність руху по м. Лубни на добу - близько 11 годин. Середня кількість викидів СО2 в атмосферу від використання енергії на 1 транспортну одиницю в рік складає 1,051 т. Питома вага викидів СО2 в атмосферу від транспорту в загальній структурі викидів становить близько
13 %. Протягом останніх років, на жаль, відслідковується тенденція до щорічного збільшення збільшенням парку легкових та вантажних автомобілів, що призводить до зростання споживання та викидів.
Все це свідчить про негативний вплив розвитку транспортної системи на екологічний стан міста та необхідність розвитку екологічних видів транспорту, втілення політики сталого розвитку міського середовища, що полягає у пріоритетності розвитку міської пішохідної та велосипедної інфраструктури, яка є екологічною, більш безпечною для людини та середовища і значно зменшує екологічні ризики.
Найбільшу інтенсивність руху велосипедистів у місті має проспект Володимирський, особливо його відрізок від ЗОШ № 2 до ПП «Лубнимаш». По проспекту Володимирському розміщені основні промислові підприємства міста – ПП «Лубенський хлібозавод», Лубенське УВП УТОГ, ПП
«Лубнимаш», ТДВ «Лічмаш-прилад», ТОВ «Завод сільгоспмашин», ТОВ
«Валтекс-маркетинг плюс», ТОВ «Лубенське ШБУ № 9», на прилеглих до проспекту Володимирського вулицях розташовані ВП «Лубенський верстатобудівний завод» АТ «Мотор Січ», ТОВ «Лубенський молочний завод», ТОВ «Лубним'ясо». Більшість працівників цих підприємств у літній та весняно-осінній період віддають перевагу саме велотранспорту під час руху на роботу та з роботи. Крім того, на вказаній вулиці розташовані ЗОШ
№ 2 та ЗОШ № 8, на прилеглих вулицях – ЗОШ № 3 та ЗОШ № 7, учні яких також із задоволенням використовують велосипеди. Також по проспекту Володимирському розміщено ряд крупних торгівельних об'єктів (мережеві супермаркети «Хвилинка», «Маркет Опт», «АТБ» та інші торгівельні точки, продуктові й промислові ринки та авторинок), культурно-розважальних об'єктів (ТРЦ «DEPOT», Центр творчості «Гармонія») та адміністративно- торгівельний центр. Вказаний відрізок проспекту веде до залізничного та автовокзалу. Все це сприяє розвитку велосипедного руху і активному використанню велосипеда, як засобу пересування у середмісті.
У 1970-х роках на відрізку проспекту Володимирського від ЗОШ № 2 до ПП «Лубнимаш» було побудовано велосипедну доріжку, яка користувалася значним попитом серед мешканців міста. Але, у зв'язку з відсутністю бюджетного фінансування, роками підтримувався її існуючий стан без належного обслуговування, проведення ремонтних робіт та модернізації. Як наслідок, велосипедна доріжка на даний час втратила своє

функціональне призначення і у більшості випадків використовується як пішохідна доріжка.
Проблемою є те, що при найбільшій інтенсивності руху велосипедів по проспекту Володимирському, велосипедисти не мають належних і безпечних умов для пересування по місту велотранспортом, інфраструктура екологічних видів транспорту залишається недостатньо розвиненою.
Крім того, необхідність вирішення цієї проблеми є надзвичайно актуальною для мешканців міста. Так, минулого року в єдиній системі місцевих петицій на офіційному сайті міської ради було зареєстровано петицію щодо відновлення велодоріжки по проспекту Володимирському, яка набрала необхідну кількість голосів та потребує вирішення.

Саме тому, з метою оздоровлення мешканців міста та покращення його екологічного стану виникла потреба у будівництві та облаштуванні екологічної велоінфраструктури у м. Лубни, першим етапом чого буде реконструкція велосипедної доріжки по проспекту Володимирському від загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 до ПП «Лубнимаш» протяжністю 1140 метрів.
Зважаючи на значну інтенсивність та популярність, розвиток велосипедного руху у місті має значний потенціал, так як розміри міста та відстані між місцями проживання і місцями роботи добре підходять для розвитку велосипедного руху. Використання велосипеду стає засобом щоденної мобільності в місті Лубни.
Досягти привабливості велосипедного руху і підвищити його частку в загальному русі можна лише за допомогою комплексу заходів. Тому основним завданням проєкту є наданя можливості безпечно і вільно пересуватись велосипедом якомога ширшому колу населення, знизити транспортне навантаження на дороги міста шляхом поступового переходу частини автомобілістів і пасажирів мікроавтобусів на велосипед, знизити інтенсивність автомобільного руху, покращити екологічний стан довкілля, запровадити культуру велосипедного руху і змінити ставлення людей до велосипеда, як до виду транспорту, а не виключно засобу дозвілля та рекреації.

Сфера реалізації

житлово-комунальне господарство

Мета та завдання

Метою проєкту є відновлення та розвиток велоінфраструктури міста, екологічно чистих та безпечних видів транспорту, посилення пропаганди здорового способу життя та покращення екологічного стану довкілля.
Основними завданнями для досягнення мети проєкту є:
- створити безпечні та зручні умови для трудових (на роботу, навчання), ділових (в установи, заклади, банки, на вокзали) та рекреаційних (в парк, по вулиці, за місто) поїздок велосипедом по місту і за його межі;
- зменшити інтенсивність автомобільного руху в місті, особливо у його середмісті, де пролягають основні автомобільні шляхи та спостерігається висока концентрація мешканців;
- започаткувати розвиток екологічної транспортної інфраструктури у місті та екологічних видів пересування;
- поліпшити екологічну ситуацію у місті, забезпечити скорочення викидів СО2 та зменшення екологічних ризиків для громади;
- популяризувати здоровий спосіб життя та велотуризм;
- покращити інвестиційний імідж міста та його туристичну привабливість;
- створити позитивний імідж велосипеда, як доступного та зручного транспортного засобу для широкого застосування.
Вищезазначені завдання допоможуть досягти мети проєкту, так як вони складаються із практичних аспектів, що є основними взаємодоповнюючими інструментами.

Опис діяльності

Для реалізації проєкту «Реконструкція велосипедної доріжки по проспекту Володимирському у м. Лубни» необхідно виконати ряд підготовчих та основних заходів:
1. Підготовчі роботи.
Проведення інженерно-вишукувальних робіт. Виготовлення проєктно- кошторисної документації та отримання позитивного експертного звіту щодо розгляду проєктної документації.
Проведення тендерних процедур.
Здійснення робіт по підготовленню території (зняття 300 т родючого ґрунту на площі близько 1140 м2 з його транспортуванням до 5 км, демонтаж 60 п.м. існуючих бортових каменів).
2. Улаштування земляного полотна.
Розробка ґрунту з метою влаштування дорожного корита площею 1440 м2 з приведенням ширини дорожнього покритя велосипедної доріжки у відповідність до вимог будівельних норм і стандартів (2,5 м).
Влаштування насипу з піску на площі близько 300 м2.
3. Влаштування дорожнього одягу.
Влаштування щебеневих подушок на площі 1740 м2 та встановлення 1200 п.м. нового бортового каменю.
Влаштування нового дорожнього покриття з асфальтобетону площею 2250 м2.
4. Організація дорожнього руху.
Встановлення 110 напрямних стовпчиків згідно з вимогами ДСТУ з метою організації безпеки дорожнього руху та для забезпечення належної видимості зовнішнього краю узбіччя.
Нанесення дорожньої розмітки фарбою (3420 п.м.) на перетинах з проїзною частиною та безпосередньо на велосипедній доріжці у відповідності із ДСТУ 2587-2010.
Встановлення 50 шт. типових дорожніх знаків знаків зі світлоповертаючою поверхнею у відповідності з вимогами правил дорожнього руху та ДСТУ 4100-2002.
5. Здача об’єкта в експлуатацію.
6. Інформаційно-роз’яснювальна кампанія.
Проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії серед мешканців міста із залученням громадськості щодо введення в експлуатацію даного проєкту шляхом систематичного оприлюднення інформації у друкованих засобах масової інформації, на офіційному сайті Лубенської міської ради, на радіо, у соціальних мережах тощо.
Протягом реалізації проєкту буде забезпечено здійснення внутрішнього моніторингу та координації заходів, а саме: замовлення керівником проєкту (начальником відділу житлово-комунального господарства та капітального будівництва) виготовлення проєктно-кошторисної документації та забезпечення отримання позитивного експертного звіту з розгляду проєктної документації; забезпечення керівником проєкту систематичного контролю за ходом виконання будівельних робіт шляхом організації регулярних оперативно-розпорядчих нарад з виїдом на місце виконання робіт за участю керівників підрядних організацій та керівництва міста.
Благодійна організація «Благодійний фонд «ІСТОРІЯ МАЙБУТНЬОГО», як партнер проєкту, буде долучатися до контролю за ходом реалізації проєкту та братиме активну участь у проведенні інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо введення в експлуатацію велосипедної доріжки та популяризації здорового способу життя і пропагування поширення велотранспорту і велотуризму у місті.
Розрахунки, наведені у проєкті, є попередніми. З метою врахування аткуальних цін на матеріали та чинної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва, замовлення та виготовлення проєктно-кошторисної документації буде здійснюватися безпосередньо перед початком будівельних робіт згідно з планом-графіком реалізації заходів проєкту.

Очікувані результати

В результаті реалізації проєкту громада міста Лубен отримає велодоріжку, що буде збудована з використанням сучасних технологій та зможе забезпечити екологічність пересування та зручний, безбар’єрний, безперешкодний доступ велосипедистів до найбільш затребуваних об'єктів інфраструктури. Результатом впровадження екологічної велоінфраструктури стане поступове заміщення автомобільного транспорту на велосипедний, скорочення викидів СО2 та зменшення екологічних ризиків для громади.
Велодоріжка по проспекту Володимирському стимулюватиме поліпшення інвестиційної привабливості міста, стане прикладом для розвитку велосипедного руху, як екологічного способу пересування, та пропагування здорового способу життя серед мешканців міста.
Якісні показники успішності:
- створено безпечні та зручні умови для проживання та поїздок велосипедом по місту і за його межі (трудових, ділових та рекреаційних);
- зменшено інтенсивність автомобільного руху в місті;
- створено більш розвинену екологічну транспортну інфраструктуру в
місті;
- популяризовано екологічні види пересування, ведення здорового
способу життя та велотуризму;
- поліпшено екологічну ситуацію у місті, скорочено викиди СО2 та зменшено екологічні ризики для громади;
- покращено інвестиційний імідж міста та його туристичну привабливість;
- створено позитивний імідж велосипеда, як доступного та зручного транспортного засобу для широкого застосування.

Сталість

Процес реалізації проєкту характеризується такими механізмами сталості об’єктів проєкту:
а) Фінансова сталість. Реалізація даного проєкту стане поштовхом до розвитку велоінфраструктури в нашому місті. Використання велосипеду для повсякденних поїздок мешканцями сприятиме економії їхнього сімейного бюджету. Економічна ефективність проєкту буде виражатися в економії коштів місцевого бюджету на обслуговування та поточні ремонти даного відрізку дороги.
Подальше фінансування діяльності та заходів за проєктом та утримання об’єкту буде відбуватися за рахунок бюджету Лубенської міської ради, яка спроможна в подальшому утримувати цей об’єкт. Крім того, для подальшої розбудови велодоріжок буде проводитися пошук та залучення коштів з усіх можливих джерел фінансування, таких як державний фонд регіонального розвитку, міжнародні гранти, інші не заборонені законодавством джерела фінансування. Проєкт є фінансово сталим, оскільки його реалізація зможе стати економічним поштовхом для розвитку механізмів соціально-економічної самодостатності громади.
б) Інституційна сталість. Реалізація проєкту вирішує питання місцевого значення щодо забезпечення безпечного, безаварійного та екологічного руху велосипедного транспорту, комфортного та безпечного використання вуличного простору мешканцями та гостями міста. Реалізація проєкту позитивно вплине на розвиток дорожньої інфраструктури міста Лубен за рахунок відновлення об’єкту дорожнього господарства, сприятиме розвитку екологічної інфраструктури та стане поштовхом для розширення мережі велодоріжок по всьому місту.
Проєкт є інституційно сталим. Так як проспект Володимирський розташований у середмісті і вздовж нього розміщені будівлі промислового, комунального і громадського призначення, реалізація проєкту за рахунок покращення дорожньої інфраструктури надасть можливості для подальшого розвитку підприємництва, установ, закладів та громадських організацій.
Власником усіх матеріальних та інтелектуальних продуктів, створених у ході реалізації проекту, буде територіальна громада міста Лубен.
в) Політична сталість. Реалізація проєкту матиме суттєвий вплив на формування нових суспільних відносин у межах громади міста та призведе до позитивних змін у відносинах Лубенської міської ради з організаціями, підприємствами, комунальними закладами, громадськими організаціями, з органами місцевого самоврядування інших територіальних громад.
Проєктом передбачено цілий ряд рішень, які відповідають принципам сталого розвитку транспорту, дружнього до навколишнього середовища, та такого, що не призводить до негативних кліматичних змін. Успішна реалізація проєкту підтвердить прагнення міста до розвитку велоінфраструктури та забезпечення комфортних та безпечних умов пересування для всіх категорій населення.
Результатом виконання проєкту стане формування сприятливого середовища для громади міста та покращення іміджу влади. На прикладі впровадження проєкту громада отримає позитивний досвід можливостей місцевої влади у вирішенні проблем житлово-комунального господарства та формування взаємовідносин з суб’єктами господарювання і громадськістю.

Суб’єкти співробітництва

-

Лідер

Лубенська міська рада

Категорія

Друга категорія

Напрям

Поліпшення екологічної інфраструктури, зменшення ризику виникнення природних та техногенних катастроф

Статус

Брав участь

Номер

3

Вподобало

5

Бюджет за статтями видатків

Загальний бюджет


Очікувані джерела фінансування

План-графік


Учасник(и)

Партнерські організації