Словник термінів
Ідея проєкту - намір здійснити проєкт, включає в себе розуміння основних понять, цінностей та мети.
Проєкт - ідея, яка в результаті доопрацювань має чіткий та визначений план покрокової реалізації проєкту, розуміння того, як досягнути мети проєкту.
Доброчинець – людина, яка підтримує ваш проєкт грошовим внеском.
Кампанія — процес, під час якого автор проєкту залучає кошти. Їх сума та термін тривалості кампанії є визначеними та незмінними після запуску проєкту.
Цільова аудиторія (ЦА) – визначена за будь-якими схожими параметрами група людей, котрі з найбільшою ймовірністю підтримають проєкт, або скористаються вашими сервісами.
Канали комунікації – шляхи взаємодії із вашою ЦА:
- персональні комунікації: список друзів, їхніх контактів та персональні листи до кожного;
- соціальні мережі: контент-план для кожної із соціальних мереж (facebook, instagram тощо), у якому буде прописана стратегія комунікації, характер комунікації, тип контенту: картинки, відео, текст, дати публікацій та
відповідальні особи;
- ЗМІ та медіа простір, з датами виходу унікальних статей та зазначенням членів команди, відповідальних за процес комунікації зі ЗМІ;
- офлайн події (різноманітні заходи на підтримку проєкту).
Контент-план – заплановані активності в соціальних мережах у вигляді графіку (таблиці), де зафіксовано час публікацій, зміст, та відповідальних за їх створення та поширення.
Проєкт - ідея, яка в результаті доопрацювань має чіткий та визначений план покрокової реалізації проєкту, розуміння того, як досягнути мети проєкту.
Доброчинець – людина, яка підтримує ваш проєкт грошовим внеском.
Кампанія — процес, під час якого автор проєкту залучає кошти. Їх сума та термін тривалості кампанії є визначеними та незмінними після запуску проєкту.
Цільова аудиторія (ЦА) – визначена за будь-якими схожими параметрами група людей, котрі з найбільшою ймовірністю підтримають проєкт, або скористаються вашими сервісами.
Канали комунікації – шляхи взаємодії із вашою ЦА:
- персональні комунікації: список друзів, їхніх контактів та персональні листи до кожного;
- соціальні мережі: контент-план для кожної із соціальних мереж (facebook, instagram тощо), у якому буде прописана стратегія комунікації, характер комунікації, тип контенту: картинки, відео, текст, дати публікацій та
відповідальні особи;
- ЗМІ та медіа простір, з датами виходу унікальних статей та зазначенням членів команди, відповідальних за процес комунікації зі ЗМІ;
- офлайн події (різноманітні заходи на підтримку проєкту).
Контент-план – заплановані активності в соціальних мережах у вигляді графіку (таблиці), де зафіксовано час публікацій, зміст, та відповідальних за їх створення та поширення.
З чого складається ваша проєктна заявка?
1. Відео. Мета – розказати про проєкт та познайомити аудиторію з проєктною командою. Оптимальним ресурсом для завантаження є VIMEO (не має реклами, яка не псує кадр). Відео має бути якісним та щирим.
2. Опис проєкту. Що більш зрозумілий, детальний (конкретний та лаконічний), цікавий опис – то більше шансів, що ваш проєкт підтримають.
3. Візуальне оформлення. Є обов’язковим елементом проєктної заявки.
Доповнюйте історію проєкту фото та картинками, знайомте зі своєю командою.
Обкладинка проєкту має вирізнятись, привертати увагу та асоціюватись з проєктом.
4. Винагорода(и). Винагорода(и) – це не обов’язкова умова, але є бажаним компонентом Вашої заявки. Це не тільки подяка доброчинцю за внесок, але й спосіб долучити його до втілення вашого проєкту.
Найбільш цікавими винагородами є унікальні, створені саме під кампанію речі та активності, які виокремлюють доброчинців серед їхньої спільноти. Винагород може бути від 1 до 6 видів.
Бажано розподіляти вартість винагород рівномірно. Наприклад: 50, 100, 150, 200, 250, 400, 500, 1000 грн і так далі. Найпоширеніші внески — на суму від 100 до 300 грн. Тому винагороди із таким номіналом мають бути цікавими, нехай, навіть, символічними.
Влучні винагороди – ключ до успішної кампанії.
2. Опис проєкту. Що більш зрозумілий, детальний (конкретний та лаконічний), цікавий опис – то більше шансів, що ваш проєкт підтримають.
3. Візуальне оформлення. Є обов’язковим елементом проєктної заявки.
Доповнюйте історію проєкту фото та картинками, знайомте зі своєю командою.
Обкладинка проєкту має вирізнятись, привертати увагу та асоціюватись з проєктом.
4. Винагорода(и). Винагорода(и) – це не обов’язкова умова, але є бажаним компонентом Вашої заявки. Це не тільки подяка доброчинцю за внесок, але й спосіб долучити його до втілення вашого проєкту.
Найбільш цікавими винагородами є унікальні, створені саме під кампанію речі та активності, які виокремлюють доброчинців серед їхньої спільноти. Винагород може бути від 1 до 6 видів.
Бажано розподіляти вартість винагород рівномірно. Наприклад: 50, 100, 150, 200, 250, 400, 500, 1000 грн і так далі. Найпоширеніші внески — на суму від 100 до 300 грн. Тому винагороди із таким номіналом мають бути цікавими, нехай, навіть, символічними.
Влучні винагороди – ключ до успішної кампанії.
Композиція проєктної заявки
Розділ «Короткий опис». Суть проєкту, викладена в 1-2 реченнях. Це відповідь на запитання: чим є проєкт та який вплив він має на розвиток громади?
Розділ «Опис». Більш детальний та дружній опис проєкту. Намагайтеся викласти інформацію якомога зрозуміліше. Складові опису:
Актуальність: чому ця ідея є важливою для громади? Це перше, що бачитиме читач, отже, актуалізація має одразу «зачепити» та дати зрозуміти, що проєкт справді важливий.
Проблематика: які проблеми вирішує проєкт? Поставте собі запитання: «Яка вирішиться проблема, якщо проєкт буде втілено?»
Ідея: в чому суть проєкту? Рішення проблеми, яку ви описали у «проблематиці».
Мета: до чого прагне проєкт? що зміниться в суспільстві, якщо проблему буде вирішено?
Механізм: яким чином буде вирішено проблему?
Алгоритм дії: яким є Ваш логічний, конкретний та зрозумілий план дій?
Розвиток та сталість: яким є бачення розвитку проєкту? Що буде після його втілення? Які є можливості для росту?
Команда: хто втілює проєкт? У вас мають бути однодумці з чітким розподілом зон відповідальності. Їх ролі у команді вказуйте стисло й по суті.
Шлях проєкту: що вже зроблено, на якій стадії проєкт перебуває зараз, які подальші дії?
Бюджет проєкту: кошторис проєкту в описовій формі або інфографіці. Не потрібно вставляти таблиці та розрахунки (такий детальний бюджет підписується у додатку до договору). Ваше завдання – в описі дружньою мовою пояснити, на що саме вам потрібні кошти. Прозорість і обґрунтованість - важливі важелі для прийняття рішення про підтримку Вашого проєкту.
Розділ «Опис». Більш детальний та дружній опис проєкту. Намагайтеся викласти інформацію якомога зрозуміліше. Складові опису:
Актуальність: чому ця ідея є важливою для громади? Це перше, що бачитиме читач, отже, актуалізація має одразу «зачепити» та дати зрозуміти, що проєкт справді важливий.
Проблематика: які проблеми вирішує проєкт? Поставте собі запитання: «Яка вирішиться проблема, якщо проєкт буде втілено?»
Ідея: в чому суть проєкту? Рішення проблеми, яку ви описали у «проблематиці».
Мета: до чого прагне проєкт? що зміниться в суспільстві, якщо проблему буде вирішено?
Механізм: яким чином буде вирішено проблему?
Алгоритм дії: яким є Ваш логічний, конкретний та зрозумілий план дій?
Розвиток та сталість: яким є бачення розвитку проєкту? Що буде після його втілення? Які є можливості для росту?
Команда: хто втілює проєкт? У вас мають бути однодумці з чітким розподілом зон відповідальності. Їх ролі у команді вказуйте стисло й по суті.
Шлях проєкту: що вже зроблено, на якій стадії проєкт перебуває зараз, які подальші дії?
Бюджет проєкту: кошторис проєкту в описовій формі або інфографіці. Не потрібно вставляти таблиці та розрахунки (такий детальний бюджет підписується у додатку до договору). Ваше завдання – в описі дружньою мовою пояснити, на що саме вам потрібні кошти. Прозорість і обґрунтованість - важливі важелі для прийняття рішення про підтримку Вашого проєкту.
Які вимоги до візуального оформлення заявки?
Всі зображення, картинки та фотографії мають бути легальними. Зображення з Інтернету мають авторські права, тому їх використання заборонене. Можна використовувати свої фотографії, купити потрібні зображення у фото банках або скачати з безкоштовних баз фотографій.
Всі фото мають бути якісними, відцентрованими та однакового розміру.
Обкладинка проєкту (кавер) теж має відповідати вказаним критеріям.
Зображення для каверу має бути якісним, розміром до 5 Мб. Не можна використовувати колажі, написи, логотипи та фото неналежної якості – адже в такому разі зображення буде маштабуватись і відображатись некоректно на сторінці проєкту.
Всі фото мають бути якісними, відцентрованими та однакового розміру.
Обкладинка проєкту (кавер) теж має відповідати вказаним критеріям.
Зображення для каверу має бути якісним, розміром до 5 Мб. Не можна використовувати колажі, написи, логотипи та фото неналежної якості – адже в такому разі зображення буде маштабуватись і відображатись некоректно на сторінці проєкту.
Що таке «Винагорода»?
• подяка за внесок (сувенір);
• елемент маркетингу;
• те, що показує ваше ставлення до вашого ж проєкту та його доброчинців;
• інфопривід; розширення спільноти;
• спосіб згуртувати спільноту навколо оффлайн події.
• елемент маркетингу;
• те, що показує ваше ставлення до вашого ж проєкту та його доброчинців;
• інфопривід; розширення спільноти;
• спосіб згуртувати спільноту навколо оффлайн події.
Що необхідно зробити перед стартом кампанії?
Розподіліть обов’язки та ролі у команді. Злагоджена робота – ключ до вашого успіху.
Визначіть вашу цільову аудиторію (явну та приховану), враховуючи всіх, хто отримає користь від вашого проєкту.
Визначіть портрет вашого доброчинця. Не кожна категорія цільової аудиторії є доброчинцями.
З кожною категорією доброчинців вибудуйте стратегію взаємодії та канали комунікації, через які ви будете доносити інформацію до спільноти.
Підготуйте списки друзів, партнерів, експертів, контактів ЗМІ. Продумайте культуру взаємодії з кожною категорією.
Сформуйте та підготуйте листи до кожної категорії доброчинців, експертів, ЗМІ тощо. Заздалегідь підготовані матеріали збережуть ваші кошти та нерви під час кампанії.
Складіть контент-план на перші два тижні кампанії. Це допоможе вам не втрачати контроль над процесом та досягти успіху.
Продумайте цікаві офлайн події, які можна провести під час кампанії. Кошти, залучені на таких подіях, ваша команда може скеровувати на вашу кампанію.
Визначіть вашу цільову аудиторію (явну та приховану), враховуючи всіх, хто отримає користь від вашого проєкту.
Визначіть портрет вашого доброчинця. Не кожна категорія цільової аудиторії є доброчинцями.
З кожною категорією доброчинців вибудуйте стратегію взаємодії та канали комунікації, через які ви будете доносити інформацію до спільноти.
Підготуйте списки друзів, партнерів, експертів, контактів ЗМІ. Продумайте культуру взаємодії з кожною категорією.
Сформуйте та підготуйте листи до кожної категорії доброчинців, експертів, ЗМІ тощо. Заздалегідь підготовані матеріали збережуть ваші кошти та нерви під час кампанії.
Складіть контент-план на перші два тижні кампанії. Це допоможе вам не втрачати контроль над процесом та досягти успіху.
Продумайте цікаві офлайн події, які можна провести під час кампанії. Кошти, залучені на таких подіях, ваша команда може скеровувати на вашу кампанію.
Секрети успішного краудфандингу
Твоя ідея має бути унікальною та інноваційною, а проєкт зрозумілим та візуально привабливим.
Чим жвавіший та конкретніший текст, тим краще. Фото, інфографіка та відео зроблять проєкт цікавішим. Інфографіка з відкритим і зрозумілим планом втілення проєкту додасть впевненості у його реальному втіленні.
Чим жвавіший та конкретніший текст, тим краще. Фото, інфографіка та відео зроблять проєкт цікавішим. Інфографіка з відкритим і зрозумілим планом втілення проєкту додасть впевненості у його реальному втіленні.