«Green Island of Studying» («Зелений острів навчання»), Глобинська громада

Бeзпoсeрeднiй кoнтaкт з дoвкiллям – нaйкрaщий шлях здoбуття знaнь тa вихoвaння пoчуттiв. Тaкe спiлкувaння з прирoдoю змушує дитину думaти, встaнoвлювaти причиннo-нaслiдкoвi зв’язки, здoбувaти рeaлiстичнo-нaукoвiзнaння. Тому для збільшення ефективності освітнього процесу, підсилення здоров’язбережувальної направленості виникла ідея створення «зеленого острова навчання» для проведення пленерних уроків з різних предметів. Колектив нашої школи вже має досвід роботи з різними рослинами, оскільки в 2015 році розширили шкільні навчально-дослідні ділянки, поповнивши їх відділком плодово-ягідних культур. Тому цього року ми вирішили взяти участь у Конкурсі екологічних громадських ініціатив і створити «клас» на свіжому повітрі, а саме на території школи.

Повний опис проєкту

Екологічні знання, навички, переконання сьогодні особливо необхідні
для виховання нового ціннісного ставлення до природи, розвитку
світоглядної свідомості людини.
Слід зазначити, що в Україні уроки на свіжому повітрі проводяться
здебільшого лише під час занять фізкультурою. Проте останнім часом з
упровадженням Концепції НУШ зростає тенденція щодо проведення
навчальних занять з різних предметів поза класною кімнатою. Тому ми
прагнемо створити екологічний осередок «Green Island of Studying» з
комфортними умовами для освітнього процесу, щоб, як говорив
Сухомлинський, «брати дітей за руку і вести їх спостерігати, думати,
мислити, закохуватися в рідне довкілля». Адже проведення таких уроків,
заходів, квестів сприяють активному вивченню оточуючого світу, оволодінню способами пізнання зв’язків між предметами та явищами
природи, організовують роботу з екологічної освіти, сприяють обміну
досвідом у природоохоронній справі.
Досвід роботи з екологічними проєктами ми маємо з 2014 року, коли
взяли участь у Всеукраїнській трудовій акції «Плекаємо сад», яку
підтримали й надали допомогу місцева влада та підприємці села.
1. Восени 2014 року викорчувана частина чагарників біля школи та
розчищені смітники.
2. Навесні 2015 року виконано планування території майбутнього саду.
3. На спонсорські кошти було закуплено 100 саджанців яблунь Голден
Делішес, Гала-Маст, Ренет Семеренка, Пінова, Глостер, Айдаред,
Старкримсон, Ред Джонапринц, Флоріна, Джонаголд, Чемпіон.
4. 28 квітня 2015 року учнями, вчителями, батьками було закладено
шкільний сад на площі 0,24 га. На сьогоднішній день Сад Миру (так ми
його назвали) поповнено саджанцями слив, груш, абрикос, вишень.
Наступною була Всеукраїнська акція «Зелений паросток
майбутнього». Навесні 2016 року закладений плодово-ягідний розсадник, у
якому школярі доглядають саджанці фундука, кизилу, чорноплідної
горобини, жимолості, глоду крупноплідного, кущі смородини (чорна,
червона, штамбова), загальною площею 0,05 га.
З метою подальшого озеленення восени 2017 року розбито шкілку
дикорослих дерев, висіяно насіння. А навесні тут зійшли й прижилися 16
саджанців горіха, 21 каштану, 7 дубів, 14 глоду.
Починаючи з 2015 року, випускники школи саджають на згадку
березові та липові алеї.
Поблизу фасаду школи розбито квітник, площею 400 м2
, який квітує з
квітня по листопад. Радують око троянди, іриси, тюльпани, нарциси,
ехінацея, петунія, сальвія, арктотіс, чорнобривці, амарант, целозія,
агератум, айстри.

Проблема проєкту

Під час освітнього процесу учні Великокринківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів більшу частину навчального дня
проводять у приміщенні закладу. В окремих класних кімнатах у травні та
вересні жарко й душно, а провітрювання не дає особливого результату через
високу температуру ззовні. Внаслідок пандемії коронавірусу та з метою
профілактики ГРЗ і збереження здоров’я дітей, виникає необхідність
тривалішого перебування на свіжому повітрі. Одним із шляхів вирішення цієї
проблеми є створення комфортного освітнього еко-середовища на території
школи, на свіжому повітрі, що позитивно впливатиме на стан здоров’я учнів,
покращить якість сприйняття навколишнього середовища, забезпечивши при
цьому можливість безпосереднього спостереження за природою, підвищення
мотивації до навчання й допоможе організувати навчальний процес більш
цікаво та креативно

Мета проєкту

Створення комфортного освітнього екологічного простору для
навчання, підвищення рівня екологічної свідомості підростаючого
покоління через безпосереднє спілкування з природою, що сприятиме
прагненню захисту та збереженню довкілля. Покращення стану здоров’я
школярів внаслідок навчання серед природи. Підвищення рівня насичення організму киснем приведе до кращої концентрації уваги учнів на засвоєнні
нових знань.

Співорганізатори і партнери проєкту

Учні та працівники школи, відділ освіти виконавчого комітету
Глобинської міської ради.

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Хто є цільовою аудиторією проєкту?
Проєктом передбачено створення оптимально комфортного та
здорового робочого середовища на свіжому повітрі для учнів, педагогів
школи та батьківської громадськості.

Очікувані результати проєкту

Покращення імунітету школярів; нормалізація нервової системи;
розвиток пам’яті, уяви та спостережливості; підвищення рівня естетичної
культури; закладення фундаменту дбайливого ставлення дітей до довкілля;
формування наукового світогляду; виховання екологічно свідомих
громадян через емоційно позитивне сприйняття природи; виховання любові
до всього живого і, власне, до самого життя.

Масштабування та реклама проєкту

Розповсюдження інформації про етапи підготовки та реалізації
даного проєкту планується через сайт відділу освіти виконавчого комітету
Глобинської міської ради, шкільний сайт та соціальні мережі.

Лідер

Митрович Ольга Михайлівна

Статус

Відхилено

Підтримали

0

Номер

119

Заходи проєкту

Бюджет