«Модерний кабінет біології та екології» – створення наочно – дидактичного простору для вчителя та учнів Соколовобалківського ЗЗСО І – ІІІ ступенів, Нехворощанська громада

Реалізація проєкту передбачає створення екологічно грамотного простору для якісного вивчення та дослідження природничих дисциплін. Грамотно організований простір, має особливе значення, так як більшу частину освітнього процесу учні проводять у ньому, де матимуть змогу комфортно здобувати знання, формувати екологічну та природничу компетентність, застосовувати наукові методи, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати. Натуральні об’єкти та лабораторне обладнання надасть змогу учням повноцінно накопичувати знання про природні об’єкти, закономірності розвитку та функціонування біологічних систем, аналізувати і прогнозувати нескладні екологічні ситуації, закріпити правила поведінки в навколишньому середовищі. Водночас поглибити і збагатити відомості про явища і закони природи, розкрити причини екологічної кризи та усвідомлення необхідності збереження природних комплексів (екосистем).

Повний опис проєкту

На порозі екологічної катастрофи суспільство прагне якнайшвидше відновити віковий досвід взаємовідносин людини і навколишнього світу. Ця проблема набула статусу глобальної, оскільки успішність її вирішення обумовлює життєві інтереси всього людства. Врятувати природу, а отже, і людство можуть лише докорінні зміни у системі цінностей, що існують у суспільстві. Йдеться про створення могутньої системи виховних впливів, що спрямовані на гармонізацію мислення сучасної людини та формування в неї правильного емоційно-ціннісного ставлення до природи. Особливі надії покладаються на школу.
Для якісного вивчення природничих дисциплін необхідно створити сприятливі умови. Особливе значення має правильно організований кабінет біології та екології, так як більша частина навчального часу для формування екологічної та природничої компетентності проводиться саме в ньому.
Сучасний кабінет біології та екології - особливий учбовий підрозділ школи, який буде оснащений натуральними об’єктами , що сприятимуть активній пізнавальній діяльності учнів на уроках, позакласній і позаурочній діяльності, формування екологічного мислення і свідомості учнів, розвиваючи інтерес до біологічної науки в цілому.
Створення дидактично підготовленого середовища, оновлення сучасного лабораторного обладнання надасть змогу використовувати на уроках новітні освітні технології, проводити якісні дослідження, що зацікавить учнів вивчати природничі науки.
Сучасною школа вже не може бути без комп’ютерної техніки та інтерактивних технологій, тому він буде оснащений маркерно – магнітною дошкою-екраном та проєктором, що дозволить здійснювати процес навчання швидше ніж дидактичний супровід.
Реалізація проєкту передбачає формування екологічної культури людини, що характеризується різнобічними глибокими знаннями про навколишнє середовище (природне та соціальне), наявністю світоглядних ціннісних орієнтацій щодо природи, екологічним стилем мислення і відповідальним ставленням до природи та свого здоров'я, набуттям умінь і досвіду вирішення екологічних проблем (насамперед на місцевому та локальному рівнях), безпосередньою участю у природоохоронній роботі, передбаченням можливих негативних наслідків природо-перетворювальної діяльності людини.

Проблема проєкту

Застаріле лабораторне приладдя не відповіає сучасним вимогам нової української школи. За відсутності натуральних об'єктів та мультимедійного обладнання, учні не мають змоги комфортно здобувати знання, формувати екологічну та природничу компетентність, застосовувати наукові методи, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
Не маючи сучасного кабінету, діти не можуть повноцінно впроваджувати метод проєктів, в основі якого лежить розвиток пізнавальної діяльності учнів, уміння самостійно використовувати свої знання й орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення, впровадження науково – дослідницької діяльності.

Мета проєкту

Створення сучасного, екологічно – грамотного, фахового простору для вчителя та дидактично підготовленого середовища для учнів, з використанням лабораторно – наочного обладнання, що покращить ефективність та результативність навчання, підготовку до ЗНО, підвищиться екосвідомість учнів за рахунок продуктивної роботи на уроці з використанням інтерактивних засобів та натуральних об’єктів.

Співорганізатори і партнери проєкту

Відділ освіти виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради,
Соколовобалківський ЗЗСО І – ІІІ ступенів,
Виконавчий комітет Нехворощанської сільської ради

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Залученою стороною є батьки учнів з 1 по 11 клас, посадові та службові особи відділу освіти, виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради.
Беніфіціарами проєкту є:
1. Вчителі Соколовабалківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, які матимуть можливість навчати дітей в сучасному кабінеті.
2. Учні старшої та початкової ланки Соколовобалківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів ,які отримають доступ до модерного наочно-дидактичного простору, що дозволить отримати тверді знання з екології та біології.
3. Батьки учнів закладу.

Очікувані результати проєкту

Підвищення інтересу здобувачів освіти у вивченні природничих наук, що в свою чергу приведе їх до правильного вибору професії в майбутньому.
Наявність сучасного лабораторного обладнання та натуральних об'єктів, підвищить ефективність навчального процессу, надасть можливість як педагогу, так і учням використовувати новітні технології та сучасне обладнання на уроці, повноцінно впроваджувати метод проєктів.
Формування екологічної та природничої компетентності учнів за рахунок продуктивної роботи на уроці в екологічно грамотному просторі.

Масштабування та реклама проєкту

1. Висвітлення інформації на офіційному сайті органу місцевого самоврядування.
2. Розміщення інформаційних постів в мережі Facebook та Instagram.
3. Виступи шкільної екологічної агітбригади «Джерело».

Результати реалізації

Лідер

Поглазова Лариса Анатоліївна

Статус

Реалізовано

Звіт про виконання

Підтримали

949

Номер

12

Заходи проєкту

Бюджет