Кабінет біології та екології як майданчик для впровадження екологічної просвіти в Миргородському ліцеї ім. Т.Г.Шевченка, Миргородська міська територіальна громада

Нова українська школа має намір стати «школою компетентностей» для сучасного учня. І серед цих компетентностей важливе місце займає екологічна компетентність, яка полягає в умінні розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлювати роль навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя. І навчатися цьому потрібно починати зі школи. Це повинно відбуватися і на уроках, і в позаурочний час. Реалізація даного проєкту дасть можливість створити комфортні умови для отримання цих важливих знань, залучити до навчання не тільки педагогів та учнів, а й батьківську громадськість, продовжити впроваджувати в закладі екологічні проекти, виховувати екологічно свідомих громадян країни. Придбане обладнання, методичний матеріал можна буде використовувати для оцінки стану навколишнього середовища, дослідження мікросвіту.

Повний опис проєкту

Сучасний кабінет біології та екології – це не лише освітній простір, це також місце формування світогляду, насамперед екологічного та природоохоронного, що є вимогою Нової української школи – «школи компетентностей» для сучасного учня. Що ж може допомогти формуванню екологічної компетентності? У першу чергу, це активне залучення дітей до експериментів, вимірювань, аналізу отриманих результатів. Проводити такі дослідження під час практичних робіт дозволить дозиметр для вимірювання радіації, жорсткості води та нітратів у продуктах харчування. Краще пізнати власний організм та його реакції на певні екологічні фактори допоможе тонометр. Барометр познайомить учнів з поняттям «атмосферний тиск». Банер та стенд на екологічну тематику представлять існуючі в Україні екосистеми та може використовуватися для різноманітних виховних заходів екологічного спрямування. Настільні ігри урізноманітнять знайомство дітей з екологічними питаннями, наочно навчать правильно сортувати сміття, складати розгалужені харчові мережі, допоможуть пізнати різноманіття рослинного і тваринного світів України, взаємозв’язки і взаємовпливи організмів, принципи організації угруповань та вплив на діяльність людини, вчитимуть розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлювати роль навколишнього середовища для життя і здоров’я людини. Багатофункціональний пристрій та ламінатор допоможуть у створенні вчителями та учнями буклетів, плакатів, наочного матеріалу екологічного спрямування, які можна буде використовувати для проведення екологічних акцій, виховних заходів. Контейнери (урни) для роздільного сортування сміття, розміщені біля кабінету біології та екології навчать учнів правильному поводженню з відходами. Оновлення меблів також є дуже важливим, адже комфорт і затишок сприятимуть створенню необхідної атмосфери для продуктивної діяльності, виховуватимуть естетичні смаки учасників освітнього процесу. Реалізація даного проєкту дасть можливість створити комфортні умови для отримання цих важливих знань, залучити до навчання не тільки педагогів та учнів, а й батьківську громадськість, продовжити впроваджувати в закладі екологічні проекти, виховувати екологічно свідомих громадян країни.

Проблема проєкту

Екологічна свідомість учнів ще знаходиться на низькому рівні, і її потрібно формувати. І якщо про неї не нагадувати постійно, не акцентувати на ній увагу, вона не закріпиться в досвіді людини, не засвоється. Зараз у нашому місті ми спостерігаємо, що екологічні ініціативи, започатковані багато років назад, нехтуються великою кількістю мешканців. Баки для сортування сміття часто не використовуються за призначенням, поруч з ними з’являються звалища сміття, а люди забули правила роздільного збору. А ще крім цієї проблеми ми спостерігаємо забрудненість річки Хорол; незадовільний стан каналізаційних споруд і мереж; надмірне споживання енергоресурсів через низьку енергоефективність, зношеність технологічного обладнання. А все починається з низького рівня екологічної культури у представників бізнесу та населення. Провівши опитування серед учнів та батьків нашого закладу щодо екологічних проблем Миргорода, області, України та планети в цілому, ми з’ясували, що у цьому питанні і учні, і працівники ліцею, і батьки, і мешканці будинків, які знаходяться поруч із ліцеєм, недостатньо обізнані. Тож ми розуміємо, що починати потрібно з екологічного просвітництва (це перший ступінь в екологічному вихованні. Він формує перші елементарні знання про особливості взаємовідносин «суспільство – природа»). Наступний крок – екологічна освіта (це психолого-педагогічний процес впливу на людину, метою якого є теоретичне формування екологічної свідомості). А для цього кроку потрібно створити сприятливі умови, у яких учням буде комфортно та цікаво знайомитися з екологічними питаннями. Для цього потрібно кабінет біології та екології перетворити на сучасну еколабораторію, де є можливість не тільки послухати, а й взяти участь в експериментах та дослідах, підготувати екологічні проєкти, з якими виступити перед батьківською громадськістю.

Мета проєкту

Метою нашого проєкту є:
- створити кабінет біології та екології, який відповідає сучасним вимогам шкільної освіти, є майданчиком для впровадження екологічної просвіти, облаштувати його сучасними меблями, необхідним обладнанням, забезпечити сприятливі умови, у яких учням буде комфортно та цікаво знайомитися з екологічними питаннями;
- підсилити практичне спрямування освітнього процесу та сприяти формуванню в учнів природничої та екологічної компетентностей;
- започаткувати в роботі ліцею екологічні просвітницькі заходи, акції для усіх учасників освітнього процесу, батьків, громадськості міста;
- залучити батьків до проведення заходів екологічного спрямування;
- сприяти профорієнтації учнів, вибору ними біологічних та екологічних спеціальностей.

Співорганізатори і партнери проєкту

Співорганізаторами і партнерами проєкту є Миргородська міська рада, управління освіти, молоді та спорту Миргородської міської ради, центр позашкільної освіти Миргородської міської ради, Миргородський центр естетичного виховання.

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

До проєкту будуть залучені працівники ,учні, батьківська громадськість та інші зацікавлені організації, групи людей. Цільова аудиторія проєкту – 911 учнів Миргородського ліцею ім. Т.Г.Шевченка, їх батьки, працівники закладу, громадськість міста, учні інших закладів освіти, які залучатимуться до проведення екологічних акцій та заходів.

Очікувані результати проєкту

Ми очікуємо наступні результати впровадження проєкту:
- Перетворення кабінету біології та екології на майданчик для впровадження екологічної просвіти.
- Забезпечення учнів комфортними умовами навчання.
- Зацікавлення учнів біологією та екологією як важливими науками, підвищення престижу природничих наук, що формують свідоме ставлення до навколишнього середовища.
- Підсилення практичного спрямування освітнього процесу.
- Сформованість на високому рівні в учнів природничої та екологічної компетентностей.
- Підняття екологічної свідомості учнів, батьків, працівників закладу, громадськості міста.

Масштабування та реклама проєкту

Інформація про реалізацію проєкту та екологічні акції, заходи, які будуть проводитися, розміщуватиметься на сайті закладу (https://mirgimnaziya.wixsite.com/site), у соціальних мережах (https://www.facebook.com/groups/513028476099387), сайтах Миргородської міської ради та управління освіти, молоді та спорту Миргородської міської ради, висвітлюватимуться в передачах миргородського радіо та телебачення. Важливим етапом проєкту є також передача досвіду іншим школам громади та області, участь в різноманітних заходах екологічної тематики.

Лідер

КАРАБУТ ВАЛЕНТИНА ГРИГОРІВНА

Статус

Брав участь

Підтримали

469

Номер

19

Заходи проєкту

Бюджет