"Екологічний парк – локація активної, здорової дитини", Краснолуцька громада

В Краснолуцькій гімназії Краснолуцької сільської ради на сьогоднішній день є унікальна можливість вирішити актуальне питання: створення зеленої екозони на території закладу освіти, а саме: облаштування клумб з квітами та декоративними кущами, що дасть змогу не тільки озеленити та прикрасити оточуюче середовище, а й подарує естетичну та душевну насолоду, сприятиме розвитку почуття дбайливого господаря, творчої особистості. Відкритий майданчик на території гімназії – це ще й креативний простір для реалізації учнівських ідей, задумів і проєктів. Створення такого дослідницького парку, екокласу під відкритим небом, буде чудовою та безпечною альтернативою шкільним кабінетам, простором для дослідження та спілкування з природою. На думку педагога В.О.Сухомлинського: "Природа сама собою не виховує. Виховує лише активна взаємодія дитини з нею".

Повний опис проєкту

Бeзпoсeрeднiй кoнтaкт з дoвкiллям – нaйкрaщий шлях здoбуття знaнь тa вихoвaння пoчуттiв. Тaкe спiлкувaння з прирoдoю змушує дитину думaти, встaнoвлювaти причиннo-нaслiдкoвi зв’язки, здoбувaти рeaлiстичнo-нaукoвi знaння. Саме з метою створення комфортного і сучасного освітнього екопростору для навчання учнів даного закладу освіти, підвищення рівня екологічної свідомості підростаючого покоління екологічна освіта є одним з пріоритетних напрямів сучасних освітянських стандартів. Набуті знання про екологію слід пов’язати з практичною складовою функціонування закладу освіти, що передбачає системне покращення його екологічної дієвості. Адже зелені насадження поглинають до 80 % аерозолів і пилу. На листках дорослих дерев за літо осідає в середньому до 20-25 кг пилу. Рослини-індикатори вказують на наявність забруднювачів повітря, дають змогу зробити висновки про шкідливість тих чи інших речовин для природи та людини. Тому для підсилення здоров’язбережувальної направленості виникла ідея створити екологічний парк, який слугуватиме не тільки комфортною зоною відпочинку на подвір’ї гімназії, а й місцем для проведення навчальних та дослідницьких занять.
Ми прагнемо створити екологічний осередок з комфортними умовами для освітнього процесу, щоб, як говорив Сухомлинський, «брати дітей за руку і вести їх спостерігати, думати, мислити, закохуватися в рідне довкілля». Адже проведення таких уроків, заходів, квестів сприяють активному вивченню оточуючого світу, оволодінню способами пізнання зв’язків між предметами та явищами природи, організовують роботу з екологічної освіти, сприяють обміну досвідом у природоохоронній справі.
Екологічний парк являтиме собою територію, обладнану лавами-трансформерами, які з легкістю при необхідності перетворюються на стіл та стільці для забезпечення освітнього процесу. Фліпчартом для організації комфортної зони відпочинку та навчання у зеленій зоні подвір'я Краснолуцької гімназії, що сприятиме формуванню екологічної свідомості, дбайливого ставлення до навколишнього середовища, розвитку фантазії, креативного мислення, розширенню кругозору, більш емоційному мовленню, позитивному ставленню до освітнього процесу та покращенню стану здоров'я здобувачів освіти.
Територія парку буде розділена на зони, на яких здобувачі освіти зможуть розкривати свої творчі здібності, поєднувати розумову і фізичну працю з вивчення та оцінки стану, охорони навколишнього природного середовища, що дасть можливість застосувати знання, почерпнуті з шкільних курсів біології, географії, хімії, екології на практиці . Самостійна дослідницька робота учнів по вивченню тих чи інших об'єктів живої природи зміцнить взаємозв'язок інтелектуального і емоційного стану у школярів. І як підсумок – розвиток впевненості в необхідності берегти природу і примножувати її багатства, з опорою не тільки на знання, отримані з книг, але і з урахуванням особистого досвіду.

Проблема проєкту

Сьогодні питання про підвищення рівня екологічної освіти підростаючого покоління набуває вагомого значення. Школярі повинні не лише набувати теоретичні знання, а й на власному практичному досвіді опановувати і застосовувати екозвички для буденного життя. У Концепції НУШ передбачено створення відкритого та корисного освітнього простору за межами класу. В добу шаленого розвитку комп’ютерних технологій діти позбавляють себе можливості спілкуватися із природою.
Проблема, на вирішення якої спрямовано дійсний проєкт, полягає у відсутності на прилеглій території Краснолуцької гімназії, належним чином облаштованого простору, який би дозволив задовольнити зростаючі бажання здобувачів освіти відвідувати уроки з різних предметів у теплу пору року на свіжому повітрі, вчитись проєктному менеджменту, проводити майстер-класи, приймати участь у культурно-просвітницьких заходах тощо. А тому облаштування екологічного парку на території освітнього закладу є необхідністю у вихованні учнів для досягнення мети екологічної освіти.

Мета проєкту

Стати першим наочним прикладом розвитку нових та креативних форм навчання шляхом облаштування екологічного простору під відкритим небом на території Краснолуцької гімназії для практичного його застосування в освітній діяльності, створення умов для креативних соціальних і освітніх ідей, задумів, проєктів, проведення воркшопів.
Формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ, сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій, здійснення еколого-просвітницької роботи, залучення здобувачів освіти до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища місцевого значення, оформлення екопарку рідкісними зеленими насадженнями.

Співорганізатори і партнери проєкту

Краснолуцька територіальна громада, філія «Гадяцьке лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України».

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Цільовою аудиторією є педагоги та здобувачі освіти 1-9 класів Краснолуцької гімназії, вихованці ЗДО «Ясочка» Краснолуцької ТГ.

Очікувані результати проєкту

− озеленення пришкільної території;
− облаштування на території закладу екопарку для здійснення екологічної освіти учнів та реалізації просвітницьких заходів у сфері екології;
− закладення фундаменту дбайливого ставлення дітей до довкілля;
− можливість проведення уроків в тісному зв'язку із природою, підвищення рівня екологічної культури учнів;
− покращення екологічного стану території;
− поліпшення мікроклімату території освітнього закладу;
− збереження біорізноманіття;
− забезпечення екологічного виховання учнів .

Масштабування та реклама проєкту

Рекламування проєкту здійснюватиметься через веб-сайт гімназії та офіційний сайт Краснолуцької ТГ, соціальні мережі, у просвітницьких акціях екологічних агітбригад, у науково-дослідницьких проєктах екологічного спрямування.

Результати реалізації

Лідер

Харченко Наталія Петрівна

Статус

Реалізовано

Звіт про виконання

Підтримали

405

Номер

49

Заходи проєкту

Бюджет