Сучасний кабінет - лабораторії екології та біології в Нехворощанському ліцеї

Питання екології гостро стоїть у нашій державі. Сьогодні, в умовах Нової української школи, пріоритет мети освіти змістився в бік формування діяльнісних здібностей. Проведення експерименту, лабораторних досліджень, моделювання при вивченні природничої освітньої галузі є обов’язковим. Формуванню природничої компетентності, навичок наукової діяльності слугуватимуть сучасні лабораторії. Наш Нехворощанський ліцей має бути в авангарді суспільних змін, тому й плануємо створити сучасну еколабораторію, доповнити STEM-зону сучасними LCD мікроскопами, натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням для формування екологічної компетентності. Дана ініціатива допоможе створити сучасний шкільний кабінет екології та біології – лабораторію для вивчення наук про природу, де учні зможуть затишно та комфортно отримувати знання, формувати екологічну компетентність, вчитися зберігати навколишнє середовище.

Повний опис проєкту

Погіршення стану навколишнього середовища, що впливає на здоров’я та життєдіяльність людей, зактуалізувало розв’язання екологічних проблем надважливих для людства. Проте, ефективність їх вирішення залежить від екологічного виховання суспільства в цілому й молоді зокрема.
У процесі формування екологічної компетентності учнів важливим є високий рівень екологічної свідомості самого вчителя, адже дітям властиве наслідування дій дорослого. Сучасний учитель має ефективно діяти, мати відповідне наочне та лабораторне обладнання для реалізації діяльнісного підходу.
Учні Нової української школи вже другий рік як перейшли з початкової в базову. Вони навчаються за новим Державним стандартом базової середньої освіти, головна мета якого – створити школу, у якій буде комфортно, яка дасть учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті, школу, де вчать критично мислити, експериментувати, досліджувати, моделювати.
Наш ліцей має бути в авангарді суспільних змін, тому й плануємо створити сучасну еко–лабораторію для дослідження та вивчення природничих дисциплін, доповнити STEM-зону сучасними LCD мікроскопами, натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням для формування екологічної компетентності.
В умовах сьогодення, через часті сигнали повітряної тривоги, заклад інколи працює дистанційно, тому маючи мультимедійний проєктор, сучасну дошку-екран, спеціалізовані меблі та лабораторне обладнання, учитель, шляхом демонстрації, матиме змогу провести якісний онлайн урок, лабораторне дослідження чи практичну роботу, тобто, формувати в учнів екологічну компетентність за межами школи.
Оскільки на території нашого села здійснюється видобування нафти та газу, наявність метеостанції, набору реагентів SCHOOL для аналізу води та аналізатора кислотності й вологості ґрунту, дадуть можливість учням на практичних заняттях моніторити екологічний стан своєї місцевості, досконаліше спостерігати за погодними явищами та кліматом.
Навчальний заклад має в постійному користуванні земельну ділянку, де щороку учні спільно з педагогами та вченим-агрономом закладають дослід та спостерігають за сільськогосподарськими культурами, тому «Натуральні об’єкти та лабораторне обладнання» дозволить провести неймовірну кількість цікавих і практично значущих дослідницьких робіт по дослідженню екології ґрунту, опадів, води, продуктів харчування. А коли матимем «Лабораторію для спостереження за ростом і розвитком рослин», учні більше будуть цікавитися дослідницькою діяльністю, пізнавати рослинний світ.
При умові реалізації даного проєкту, учні зможуть визначати якість води, склад ґрунту, виявляти вміст нітратів, заліза та вітаміну С в продуктах харчування. Діти оволодіють методами навчально-пізнавальної діяльності, елементарними дослідницькими вміннями через експерименти та спостереження, матимуть можливість спостерігати за етапами розвитку та вивчення будови рослини, моніторити екологічний стан місцевості.

Проблема проєкту

Нічого не стоїть на місці, Нова українська школа має бути екологічною, сучасною. На сьогодні в приміщенні нашого закладу частково залишаються кабінети, дизайн, стан та матеріальна база яких відповідає минулому століттю. Ми пропонуємо влаштувати сучасний кабінет – лабораторію з природничих дисциплін для формування екологічної, природничої компетентності в учнів. Наукове розуміння природи й сучасних технологій, а також здатність застосовувати знання в практичній діяльності дасть можливість виховати свідомо екологічних громадян. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати підготує майбутніх фахівців - екологів

Мета проєкту

Створити сучасний кабінет – лабораторію з природничих дисциплін у приміщенні Нехворощанського ліцею Нехворощанської ТГ Полтавської області. Сприяти утворенню атмосфери розуміння природи й сучасних технологій, здатності застосовувати знання в практичній діяльності. Дати можливість учням виявляти дослідницькі проблеми, досліджувати природу самостійно чи в групі, презентувати результати досліджень, визначати та аналізувати проблеми довкілля, відповідально та ощадно використовувати природні ресурси, прогнозувати екологічні наслідки результатів діяльності людини.

Співорганізатори і партнери проєкту

Полтавська обласна рада, виконавчий комітет Нехворощанської сільської ради, відділ освіти виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради, учні та вчителі Нехворощанського ліцею, батьки.

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Цільова аудиторія – учні, батьки, учителі.

Очікувані результати проєкту

1. Дослідження та моделювання підвищить інтерес у здобувачів освіти до вивчення природничих наук, що у свою чергу дасть їм можливість правильно вибрати професію в майбутньому.
2. Формування екосвідомості учнів за рахунок продуктивної роботи на уроці в екологічно грамотному просторі.
3. Наявність сучасного обладнання в кабінеті підвищить ефективність навчального процесу, надасть можливість як педагогу, так і учням використовувати новітні технології та сучасне обладнання на уроці.
Соціальні показники:
1. Підвищення рівня практичних навичок дітей, які залучені в екозаходах, уроках екологічної тематики.
2. Поліпшення естетичного вигляду загальноосвітнього навчального закладу.
3. Створення сучасного, неформального екопростору для навчання.
4. Підвищення престижу природничих наук, що вимагають розвитку спостережливості.

Масштабування та реклама проєкту

Інформація про реалізацію проєкту буде висвітлюватись на офіційному сайті Нехворощанського ліцею, у групі «Нехворощанський ліцей», у соціальній мережі Фейсбук та Інстаграм, Телеграм на офіційному сайті Нехворощанської ТГ.

Результати реалізації

Лідер

ШЕРСТЮК НАДІЯ ДМИТРІВНА

Статус

Реалізовано

Звіт про виконання

Підтримали

543

Номер

15

Заходи проєкту

Бюджет