Модернізована зона відпочинку та навчання «Зелений куточок натхнення»

Облаштування території гімназії повинно втілювати органічне поєднання та гармонійне співвідношення краси й користі. Проєкт «Зелений куточок натхнення» — це унікальна модернізована open space зона відпочинку та навчання, розташована на території гімназії. Цей проєкт спрямований на створення зеленого простору, де учні, вчителі, місцеві мешканці зможуть відпочивати та відновлювати сили, це можливість розширити способи використання сучасних екологічних технологій під час навчання, збільшити кількість лекційних та практичних занять просто неба, не прив’язуючись до рівня заряду техніки. Школярі та вчителі гімназії зможуть підзарядити свої гаджети, додатково підготуватися до занять, поспілкуватися, а також це важливе місце для створення комфортних та сучасних умов навчання дітей з особливими потребами, внутрішньо переміщених осіб.

Повний опис проєкту

Роль зелених насаджень у житті людини в сучасному урбанізованому середовищі важко переоцінити. Очищення повітря, захист від шуму, рекреаційна та естетична насолода - все це складові комфортного сучасного середовища для людини, а особливо для дитини. Значення озеленення у вихованні молодого покоління є гарантією нормального фізичного та психічного розвитку дітей. Проєкт «Зелений куточок натхнення» — це інноваційна ініціатива, яка спрямована на створення унікальної open space зони відпочинку та навчання на території гімназії. Реалізація проєкту передбачає створення умов для якісного навчання, відпочинку та забезпечення комфортного дозвілля шляхом благоустрою території гімназії, її облаштування, поліпшення санітарного, екологічного та естетичного виду. «Зелений куточок натхнення» включає в себе висадку дерев, кущів, створення нових і вдосконалення вже існуючих квітників з урахуванням народних традицій та елементів ландшафтного дизайну, встановлення урн для сміття, екологічні технології - Solar Place – екологічне, новітнє та візуально гарне рішення для будь-якого простору, наочної демонстрації використання альтернативних джерел та їх екологічності як технології протидії наслідкам змін клімату. Територія буде обладнана зручними місцями для сидіння, зонами для групових та індивідуальних занять, а також просторами для творчих та екологічних експериментів. Рослинність зони підібрана таким чином, щоб стимулювати біорізноманіття та створити приємну атмосферу для всіх відвідувачів. Проєкт передбачає організацію різноманітних освітніх програм, майстер-класів та екологічних ініціатив, які дозволять учням не лише пасивно насолоджуватися перебуванням в «Зеленому куточку натхнення», а й активно долучатися до екологічної освіти та практики сталого розвитку. Це сприятиме формуванню у молоді відповідального ставлення до довкілля, розуміння важливості екологічних процесів та навичок, необхідних для ведення здорового способу життя.

Проблема проєкту

Проблема, яку вирішує проєкт «Зелений куточок натхнення», полягає у відсутності благоустроєного та екологічно сталого простору на подвір'ї гімназії, де учні могли б одночасно відпочивати та навчатися у взаємодії з природою під час перерв та у позашкільний час. Територія гімназії потребує переоснащення, окультурення і створення зони відпочинку, як для дітлахів, так і для гостей, які б відпочивали з користю для середовища. На території вже є «зелений клас», де проходять уроки серед природи, виховні заходи, але дане місце не оснащене і не комфортне з точки зору сучасного навчання та відпочинку, який повинен бути і змістовним, і корисним. Саме тому доброустрій нашого закладу, де тривалий час перебувають учні, батьки, мешканці мікрорайону, вимагає особливої уваги, підвищених вимог та повинен турбувати свідомість не окремих людей чи колективів, а усієї громади міста. Відсутність такого простору обмежує можливості для практичного екологічного виховання та зменшує залученість учнів до навчального процесу, особливо у сфері природничих наук. «Зелений куточок натхнення» пропонує розв'язання цих проблем, створюючи функціональний та естетично привабливий простір, що сприяє більш ефективному та захоплюючому навчанню.

Мета проєкту

У «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті» зазначено, що створення екологічно сприятливого життєвого простору є одним із пріоритетних завдань системи освіти, формування здорового способу життя дітей та підлітків. Мета проєкту полягає в тому, щоб забезпечити учням можливість навчатися та відпочивати в екологічно сталому та здоровому середовищі, яке б сприяло підвищенню їхнього фізичного, психічного та інтелектуального розвитку. Ми прагнемо забезпечити, перш за все, безпечні та комфортні умови перебування дітей у навчальному закладі. Наш проєкт передбачає поліпшення зовнішнього вигляду території гімназії відповідно до екологічних та сучасних естетичних вимог. Сучасне освітнє середовище під відкритим небом сприятиме формуванню екологічної свідомості, дбайливого ставлення до довкілля, розвитку фантазії, креативного мислення, покращенню стану здоров'я учнів, вчителів та гостей гімназії. Завдяки реалізації проєкту висадимо зелену огорожу та проведемо додаткове озеленення, що сприятиме екологічному покращенню середовища. Питання доброустрію й озеленення є особливо актуальним, бо це й екологічне виховання наших учнів – одна з основних складових виховання дітей, відповідального ставлення до довкілля та розуміння важливості природних ресурсів. Упровадження проєкту «Зелений куточок натхнення» сприятиме створенню позитивного образу гімназії як закладу, що піклується про здоров'я та благополуччя своїх учнів, а також підвищить інтерес і залученість громадськості до екологічних ініціатив.

Співорганізатори і партнери проєкту

Лубенська міська рада Полтавської області – фінансовий партнер проєкту
Гімназія імені Героя України Віри Роїк Лубенської міської ради Полтавської області

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Цільовою аудиторією проєкту «Зелений куточок натхнення» є перш за все 450 учнів гімназії, серед яких 14 дітей з особливими освітніми проблемами та 15 внутрішньо переміщених осіб, для яких створюється цей простір. Вони отримають можливість використовувати зону для навчання, відпочинку та різноманітних освітніх активностей, пов'язаних із природою та екологією.
Опосередкованою аудиторією можуть бути:
• Вчителі та персонал гімназії ( 65 осіб) — цей простір може слугувати для проведення позакласних занять, екологічних проєктів та інших освітніх ініціатив.
• Батьки учнів (900 осіб) — мають інтерес до здорового та стимулюючого навчального середовища для своїх дітей.
• Лубенська громада (1200 осіб) — може використовувати цей простір для освітніх та громадських заходів, що сприяє зміцненню спільноти та підвищенню екологічної свідомості серед населення.
• Екологічні організації та ініціативи ( 100 осіб)— можуть використовувати «Зелений куточок натхнення» як платформу для проведення майстер-класів, лекцій та освітніх програм, спрямованих на збереження довкілля та сталого розвитку.
Загалом, цей проєкт спрямований на створення простору, який би об'єднував різні групи людей навколо ідеї екологічної освіти та сталого розвитку.

Очікувані результати проєкту

Проєкт «Зелений куточок натхнення» передбачає досягнення кількох ключових результатів, які позитивно вплинуть на освітнє середовище та його учасників:
• Покращення навчального середовища — створення комфортабельного та екологічного простору для занять на свіжому повітрі, що сприяє більш ефективному навчанню та кращому засвоєнню матеріалу. Це може включати збільшення академічної успішності учнів у природничих науках та інших предметах.
• Здоров'я та добробут — регулярне перебування учнів у зеленій, природній зоні сприятиме покращенню їх фізичного та психічного здоров'я. Зелені простори доведено знижують стрес та підвищують загальне відчуття благополуччя.
• Збереження та покращення навколишнього середовища позитивно впливає на гімназистів, особливо на дітей з особливими потребами, внутрішньо переміщених осіб, які навчаються в нашому закладі. Зелені насадження відіграють дуже важливу санітарно-гігієнічну, архітектурно-художню, захисну, навчально-виховну та естетичну роль.
• Екологічна освіта та свідомість — інтеграція екологічних програм та ініціатив, які навчають учнів важливості сталого розвитку, збереження біорізноманіття та ресурсозбереження. Це включає практичний досвід, такий як екологічне навчання, експерименти, дослідження і використання альтернативних джерел енергії.
• Залучення спільноти — активне використання зони для проведення громадських заходів, таких як майстер-класи, екофестивалі та освітні семінари, сприятиме зміцненню зв'язків між гімназією та місцевою громадою, а також залученню батьків до життя навчального закладу.
• Сталий розвиток школи — використання екологічних технологій та практик сприятиме її освітньому розвитку.
Отже, «Зелений куточок натхнення» має на меті створити модель екологічної освіти та сталого розвитку, яка може бути взірцем для інших навчальних закладів та громадських ініціатив. Подвір’я гімназії завжди у відкритому доступі, тому відпочивати та проводити своє дозвілля в будь-який час, можуть учні навчального закладу, батьки, вчителі та мешканці громади.

Масштабування та реклама проєкту

Для масштабування та ефективного рекламування проєкту «Зелений куточок натхнення» використаємо наступні стратегії:
1. Партнерства та спонсорство
• Залучення місцевих бізнесів.
• Співпраця з урядовими організаціями: залучення фінансування та підтримки з боку місцевих, обласних чи національних урядових агенцій, які підтримують освітні та екологічні проєкти.
2. Рекламна кампанія
• Організація промоційних заходів: день відкритих дверей у «Зеленому куточку натхнення» з залученням школярів, батьків та місцевих жителів.
• Використання соціальних мереж: активне просування проєкту через платформи як Facebook, Instagram, та Twitter.
• Створення відеоматеріалів та блогів: розповсюдження інформаційних та навчальних відео про переваги та активності проєкту.
3. Освітні програми та заходи
• Розробка та впровадження освітніх програм: програми, спрямовані на навчання учнів екологічних практик та сталого розвитку.
• Організація тематичних заходів: екофестивалі, воркшопи та семінари, які можуть привернути увагу громадськості та залучити нових учасників.
4. Зв'язки зі ЗМІ
• Пресреліз та статті у місцевих ЗМІ: регулярне розповсюдження новин та успіхів проєкту через місцеві газети та телебачення.
• Інтерв'ю з учасниками проєкту: показати персональні історії та враження від проєкту для створення емоційного зв'язку з аудиторією.
5. Моніторинг та звітність
• Збір та аналіз даних про вплив проєкту: забезпечення прозорості результатів та показників успіху.
• Опублікування звітів: демонстрація досягнень та викликів, з якими зіткнувся проєкт, залучення нових інвесторів та підтримка спільноти.

Лідер

ДМИТРЕНКО ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА

Статус

Брав участь

Підтримали

341

Номер

37

Заходи проєкту

Бюджет