Освітній "ЕкоЦЕНТР"
Проєкт передбачає створення інноваційного освітнього простору екологічного спрямування в Українській класичній гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, який буде оснащено сучасним інтерактивним обладнанням для дослідницької діяльності та формування екологічної культури здобувачів освіти.


Повний опис проєкту
Проєкт передбачає створення сучасного еколого-освітнього простору «ЕкоЦЕНТР» на базі кабінету біологія Української класичної гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області. Новий простір стане осередком практико-орієнтованого навчання, який інтегрує екологічну, природничу та цифрову освіту.
Мета простору – сформувати в учнів практичні навички дослідження довкілля, критичного мислення, екологічної свідомості та командної роботи.
Функціональне призначення обладнання
1. Інтерактивний стіл використовуватиметься вчителями для:
- візуалізації природничих процесів і біологічних структур;
- проведення інтерактивних лабораторних робіт;
- організації міжпредметних практикумів (біологія + географія, хімія + екологія, +інформатика);
- роботи в малих групах для аналізу екологічних кейсів та симуляцій.
2. Цифрова метеостанція (бездротова)
Учні зможуть:
- проводити щоденні вимірювання температури, вологості, атмосферного тиску, швидкості вітру;
- фіксувати та аналізувати зміни кліматичних умов на основі власних спостережень;
- створювати графіки, тренди, порівнювати дані з різними регіонами та часом.
Це формуватиме навички роботи з даними, довготривалих досліджень та екологічного прогнозування.
3. Цифрові мікроскопи
Учні використовуватимуть їх для:
- вивчення клітинної будови рослин, ґрунту, води, мікроорганізмів;
- проведення лабораторних мікродосліджень у рамках біології, хімії та екології;
- участі в дослідницьких проєктах та олімпіадах.
Завдяки виведенню зображення на екран або інтерактивний стіл учні зможуть працювати колективно та обговорювати результати.
Інтеграція цих технологій дозволить:
- підвищити кількість практичних занять з природничих дисциплін на 60–70%;
- стимулювати активне навчання через експерименти, візуалізацію та моделювання;
- формувати стійкі екологічні переконання та зацікавленість у науці.
Таке поєднання обладнання створює повноцінне середовище STEM-навчання, яке охоплює спостереження, аналіз, експерименти та презентацію результат— усе в одному просторі.
Проблема проєкту
В Українській класичній гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, яка функціонує у межах освітньої системи невеликого міста, екологічна освіта має переважно теоретичну спрямованість, що обумовлено обмеженим доступом до сучасного навчального обладнання. Попри високий потенціал учнів та професіоналізм педагогів, реалізація практичної складової природничих дисциплін є ускладненою з таких причин:
Відсутність сучасних технологій (інтерактивні столи, цифрові мікроскопи, шкільні метеостанції) обмежує можливості для проведення досліджень і дослідницьких проєктів.
Низький рівень залучення учнів до практичної діяльності, що не сприяє формуванню сталого інтересу до екології та природничих наук загалом.
Недостатня екологічна обізнаність, яка не формує у учнів цінностей відповідального ставлення до довкілля.
Обмеження участі в конкурсах, наукових заходах та олімпіадах через відсутність навичок користування сучасним лабораторним обладнанням.
Ці фактори знижують освітню конкурентоспроможність гімназії, обмежують реалізацію її потенціалу як закладу, що готує інтелектуально розвинених, свідомих громадян.
Мета проєкту
Мета проєкту «Освітній «ЕкоЦЕНТР»: створення в гімназії екологічного-освітнього простору для забезпечення якісного, практичного та інтерактивного навчання з природничих дисциплін, формування екологічної культури та активної громадянської позиції; підвищення рівня екологічної освіченості та практичних природничих навичок учнів Української класичної гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області шляхом створення освітнього простору "ЕкоЦЕНТР", оснащеного сучасним інтерактивним обладнанням.
Проєкт орієнтований на:
- учнів 1–9 класів Української класичної гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (456 учнів);
- педагогічних працівників гімназії (понад 10 учителів), які викладають природничі дисципліни (біологію, географію, фізику, хімію, інформатику) та вчителі початківці (10 учителів);
- батьківську спільноту та громадськість міста Лубни, які зацікавлені у формуванні в дітей екологічної свідомості та практичних навичок сталого розвитку.
Загальне очікуване охоплення — понад 1500 осіб, без урахування потенційного розширення (участь у конкурсах, міжшкільних проєктах).
Співорганізатори і партнери проєкту
Основним виконавцем проєкту «Освітній «ЕкоЦЕНТР» та подальшим балансоутримувачем обладнання, придбаного в рамках реалізації проєкту, є Українська класична гімназія Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області.
Для ефективної реалізації ініціативи «Освітній "ЕкоЦЕНТР"» передбачено співпрацю з ключовими партнерами Лубенської громади, що забезпечить сталість і розширення впливу проєкту:
1. Лубенська міська рада та Полтавська обласна рада — надаватимуть співфінансування та організаційну підтримку;
2. Виконавчий комітет Лубенської міської ради — сприятиме розвитку екологічної освіти, впровадженню природоохоронних заходів та підтримці ініціатив проєкту;
3. Освітні заклади громади — виступатимуть партнерами у проведенні спільних навчальних і дослідницьких заходів, сприятимуть обміну досвідом;
Завдяки цій міжсекторальній взаємодії проєкт максимально використає потенціал місцевої громади, забезпечивши створення сучасного, інтегрованого та сталого еколого-освітнього простору.
Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?
Інноваційний проєкт «Освітній «ЕкоЦЕНТР» в Українській класичній гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області матиме значний вплив на різні групи стейкхолдерів Лубенської територіальної громади, забезпечуючи як кількісні, так і якісні результати.
Прямі вигодонабувачі:
- здобувачі освіти (456 учнів);
- діти з числа внутрішньо переміщених осіб (38 учнів).
Опосередковані вигодонабувачі:
- учителі початкових класів (10 учителів) та вчителі біології, хімії, географії та інформатики (7 учителів) — використовуватимуть освітній «ЕкоЦЕНТР» для проведення інтегрованих занять або STEM-заходів;
- громада м. Лубни (близько 64,0 тис. осіб), внутрішньо переміщені особи (близько 7,5 тис. осіб), та представники місцевих органів влади (до 15 осіб);
- інші освітні заклади міста — з якими зможемо співпраця, обмін досвідом, майстер-класи.
Очікувані результати проєкту
1. Створення сучасного еколого-освітнього простору "ЕкоЦЕНТР" у спеціально обладнаній навчальній аудиторії (кабінеті біології) на базі Української класичної гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області. Простір буде оснащений сучасним цифровим та інтерактивним обладнанням: інтерактивним столом, цифровими мікроскопами, навчальною метеостанцією, програмним забезпеченням для візуалізації та аналізу природничих даних. "ЕкоЦЕНТР" слугуватиме мультифункціональним освітнім майданчиком для проведення уроків, дослідницьких робіт, екоініціатив та інтегрованих STEM-занять.
2. 456 учнів отримають доступ до інноваційного навчального середовища з можливістю практичного дослідження природних процесів.
3. Підвищення якості практичних занять з природничих дисциплін на 60–70% протягом навчального року шляхом активного використання: даних шкільної метеостанції для спостережень і аналізу кліматичних змін; мікроскопічних досліджень живих організмів і зразків навколишнього середовища; інтерактивного моделювання природних процесів за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
1. Очікується, що завдяки впровадженню цифрового обладнання кількість занять із практичною складовою зросте з 30% до 80% від загальної кількості годин, передбачених навчальними програмами.
2. Підвищення рівня зацікавленості учнів у вивченні природничих наук (біології, географії, екології) щонайменше на 30% (за результатами опитувань і участі в заходах).
3. Формування екологічної культури та навичок сталого розвитку серед учнів через участь у навчальних дослідженнях, еко-ініціативах та міжпредметних проєктах.
4. Гімназія позиціонується як осередок екологічної освіти в громаді, відкритий для співпраці з іншими освітніми закладами.
Масштабування та реклама проєкту
Для забезпечення сталого розвитку та поширення результатів проєкту «Освітній «ЕкоЦЕНТР» передбачено низку заходів із його масштабування та промоції:
- Інформаційна підтримка: реалізація проєкту буде постійно висвітлюватися на офіційному сайті Української класичної гімназії Лубенської міської ради, а також у соціальних мережах навчального закладу (Facebook). Буде створено окремий розділ з фотозвітами, відеоматеріалами та публікаціями про навчальні заходи в "ЕкоЦЕНТРі".
- Відкриті заходи: планується проведення екологічних квестів, тренінгів для учнів, учителів та представників громади. Такі заходи сприятимуть популяризації екологічної освіти та демонстрації можливостей інтерактивного простору.
- Поширення досвіду: педагоги гімназії ділитимуться досвідом на методичних об’єднаннях, міських семінарах, освітніх форумах та онлайн-конференціях.
- Мережування: планується налагодження партнерства з іншими загладами освіти, природоохоронними організаціями для створення мережі екологічної освіти в громаді.
- Масштабування: позитивний досвід реалізації "ЕкоЦЕНТРУ" може бути адаптований до інших навчальних закладів Лубенської громади. Проєкт стане прикладом для ініціації подібних освітніх осередків з екологічним спрямуванням.
Таким чином, проєкт матиме довготривалий ефект, посилить екологічну складову освіти, а також сприятиме створенню стійкої екосвідомої спільноти.
Статус
На голосуванні
Підтримали
Номер
12