Зелена еко-хвиля – Green ECO-wave

Ідея проєкту полягає в облаштуванні зеленого екопростору, який сприятиме зацікавленню до вивчення дисциплін природничого циклу, екологічному вихованню та інформуванню учнів про важливість збереження природи, вихованню любові до рідного краю. Створена еколокація передбачає розподіл на дві зони, кожна з яких сприятиме втіленню наших цілей: зелена зона для навчання та відпочинку учасників освітнього процесу та зона для проведення екоактивностей. Це стане чудовим способом залучення учнів до вивчення та збереження навколишнього середовища.

Повний опис проєкту

Зараз зростає тенденція щодо проведення навчальних занять з різних предметів поза класною кімнатою. Тому ми прагнемо створити екологічний простір «Зелена еко-хвиля – Green ECO-wave» з комфортними умовами для освітнього процесу.
Ідея проєкту полягає в облаштуванні зеленого екопростору, який сприятиме зацікавленню до вивчення дисциплін природничого циклу, екологічному вихованню та інформуванню учнів про важливість збереження природи, вихованню любові до рідного краю. Створена еколокація передбачає розподіл на дві зони, кожна з яких сприятиме втіленню наших цілей: зелена зона для навчання та відпочинку учасників освітнього процесу та зона для проведення екоактивностей.
Зелена зона для навчання та відпочинку передбачає встановлення альтанки розташованої на майданчику з бруківки. Проведення занять на свіжому повітрі сприятиме підвищенню ефективності роботи учнів, зберігатиме здоров’я дітей, впливатиме на подальшу продуктивність роботи в класі, дозволить відійти від одноманітності та монотонності освітнього процесу. Декоративні дерева, кущі, багаторічники, квітучі сакури й магнолії викликатимуть позитивні емоції, допомагатимуть очищати повітря від забруднень та покращуватимуть якість навколишнього середовища.
Зона для проведення екоактивностей – це спеціальний майданчик, який є важливим компонентом екопростору для розвитку творчих здібностей учнів, проведення групових занять, проєктної роботи, інклюзивних занять та інших форм колективної діяльності та має покриття із бруківки. Місце де за потреби можна розмістити необхідну кількість столів, лав, парт, переносних дошок та ін. Облаштована спеціальними вуличними стендами екологічної тематики.
Цей проєкт, спрямований на підвищення свідомості учнів про екологію, навколишнє середовище, стимулює активну участь дітей у його збереженні.

Проблема проєкту

Зіньківський ліцей №1 має потребу в освітньому екопросторі на території закладу, що сприятиме підвищенню екологічної свідомості учнів, покращенню естетичного вигляду закладу освіти. Залучення учнів, педагогів та місцевої громади до створення та підтримки екопроєкту забезпечить його довгострокову ефективність у контексті екологічної освіти та благоустрою території. Таким чином ця діяльність буде інтегрована в освітній процес та сприятиме формуванню екологічної культури, набуттю практичних навичок та позитивному впливу на озеленення та біорізноманіття території ліцею.
Втілення проєкту надасть важливі переваги для учасників освітнього процесу в цілому.
Для учнів:
Покращення здоров'я та самопочуття: зниження рівня стресу, тривожності. Активне та залучене навчання: Навчання на відкритому повітрі передбачає практичні дослідження, експерименти та командну роботу, що робить процес навчання більш захоплюючим, інтерактивним.
Розвиток соціальних навичок: Спільна діяльність сприяє розвитку комунікативних навичок, співпраці, емпатії та вміння вирішувати проблеми.
Стимулювання творчості та уяви. Різноманітність навчального досвіду.
Розвиток екологічної свідомості: учні краще розуміють екосистеми, біорізноманіття та важливість збереження довкілля, формуючи відповідальне ставлення до природи.
Для вчителів:
Нові можливості для викладання: Природне середовище надає безліч можливостей для ілюстрації навчального матеріалу на практиці. Зниження рівня стресу. Покращення взаємодії з учнями.
Для навчального процесу:
Інтеграція різних предметів: Природа є ідеальним майданчиком для інтегрованого навчання, де можна поєднувати знання з біології, географії, математики, мистецтва та інших дисциплін. Практичне застосування знань: дослідження, вимірювання, спостереження. Зв'язок з реальним світом.
Створення екопростору є чудовим прикладом використання потенціалу альтернативного простору для навчання, який поєднує екологічну освіту з практичною діяльністю та покращенням довкілля.

Мета проєкту

Наш проєкт має на меті створити зелену зону для навчання та відпочинку учасників освітнього процесу. Еко-зона «Зелена еко-хвиля – Green ECO-wave» стане чудовим способом залучення учнів до вивчення та збереження навколишнього середовища. Дана локація передбачає розподіл на декілька зон, кожна з яких сприятиме втіленню наших цілей.

Співорганізатори і партнери проєкту

Зіньківська міська рада

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

Усі учасники освітнього процесу: учні ліцею, їх батьки, працівники.

Очікувані результати проєкту

Підвищення екологічної свідомості учнів, покращення естетичного вигляду закладу освіти. Діяльність екопростору буде інтегрована в освітній процес та сприятиме формуванню екологічної культури, набуттю практичних навичок та позитивному впливу на озеленення та біорізноманіття території ліцею.

Масштабування та реклама проєкту

До роботи над проєктом залучатимуться батьки, жителі громади та близько 800 осіб – учнів та працівників ліцею.
Масштабування проєкту
1. Розширення на рівні громади:
Провести відкриті події для місцевих жителів — майстер-класи, толоки, виставки дитячих екопроєктів.
Запросити учнів інших шкіл до участі у спільних екоактивностях.
Співпраця з місцевими органами влади для подальшого створення подібних просторів у парках, громадах.
2. Освітній компонент:
Розробка навчально-методичних матеріалів (екоуроки, воркбуки, ігри) для використання в інших школах.
Проведення вебінарів чи онлайн-лекцій для вчителів щодо створення еколокацій.
3. Створення мережі екоосвітніх просторів:
Ініціювати об’єднання шкіл із подібними ініціативами у форматі «еко-альянсу» — обмін досвідом, ідеями, матеріалами.
4. Участь у конкурсах та грантових програмах:
Подати проєкт на гранти (напр. від ГО, ЄС, Green for Growth Fund тощо).
Брати участь у всеукраїнських ініціативах, як-от «Zero Waste School», «Зелений клас» від WWF.
Рекламування проєкту
1. Візуальна айдентика:
Розробка логотипу, кольорової гами, слогану.
Створення інфографік, постерів, буклетів для презентацій.
2. Присутність у соціальних мережах:
Створити сторінки/групу проєкту у Facebook, Instagram, Telegram.
Висвітлювати етапи реалізації через фото- та відеозвіти, прямі ефіри.
Влаштовувати флешмоби чи еко-челенджі з хештегом #GreenECOwave.
3. Співпраця з медіа:
Залучення місцевих ЗМІ — написання статей, інтерв’ю, участь у телепередачах.
Поширення історії проєкту через сайти громади, департаменту освіти.
4. Промоція через партнерів:
Просити партнерів публікувати проєкт у своїх інформаційних каналах.
Створити презентаційне відео (до 2 хв) для потенційних партнерів, спонсорів.
5. Участь у подіях:
Презентувати проєкт на екофорумах, освітніх конференціях, учнівських ярмарках проєктів.

Лідер

Божинська Кіра Миколаївна

Статус

На розгляді

Підтримали

0

Номер

17

Заходи проєкту

Бюджет