Навчайся відпочиваючи

Спілкування з природою – це не просто прогулянка чи урок, це справжня подорож у світ дивовижних відкриттів! Воно надихає наших дітей на глибокі роздуми, вчить бачити незримі зв’язки між явищами, розуміти закони природи та отримувати знання через власний досвід. Адже саме так – через захоплення та практику – народжується справжня мудрість! Щоб наші учні росли не лише розумними, а й щасливими, щоб їхнє навчання було яскравим, а психологічний стан – міцним, ми мріємо створити справжній «зелений клас» на території Балясненської школи! У нас вже є чудова традиція: разом озеленювати рідний край, висаджувати дерева, кущі та нові сорти квітів, облаштовувати затишні куточки для відпочинку. Наші учні – не просто спостерігачі, вони – справжні захисники природи, які щороку долучаються до озеленення села, адже кожне нове дерево – це наш внесок у майбутнє! Саме тому ми з таким ентузіазмом вирішили взяти участь у Конкурсі екологічних ініціатив!

Повний опис проєкту

Ми прагнемо створити на території Балясненської школи унікальний простір — «зелений клас», у якому можна буде навчатися просто неба. Такий освітній осередок стане не лише місцем проведення уроків, а й справжнім еко-простором для спілкування з природою, розвитку екологічної свідомості та покращення психоемоційного стану дітей.
Наш задум включає облаштування зручної локації з лавками, столами, інформаційними стендами на екологічну тематику, дошкою, фліп-чартом та технічним обладнанням — ноутбуком, проектором, екраном. Простір буде захищений від сонця та дощу, щоб навчання було комфортним у будь-яку пору року.
Сучасна освіта все більше виходить за межі звичних класів. Нова українська школа (НУШ) передбачає проведення уроків на свіжому повітрі. Ми хочемо, щоб навчання у нашій школі було не лише якісним, а й надихаючим, природним і живим. Створення зеленого класу сприятиме кращому засвоєнню знань, активному вивченню навколишнього світу, розвитку міждисциплінарного мислення. Діти зможуть відчувати реальні зв’язки між природними явищами, предметами та науками.
Сьогодні, в умовах війни, наше село Балясне стало тимчасовим прихистком для людей з постраждалих територій. У шкільному приміщенні з 2022 року проживають внутрішньо переміщені особи. Багато родин залишилися без чоловіків — вони захищають нашу державу на фронті. Все це негативно впливає на моральний стан як дітей, так і дорослих. Саме тому ми хочемо створити простір не лише для навчання, а й для відновлення — місце сили, спокою, єднання з природою.
Велику увагу в межах проєкту приділимо озелененню території школи. Разом з учнями ми висаджуватимемо дерева, кущі, розширимо колекцію квітів на клумбах. За підтримки працівників ландшафтного парку, які вже активно консультують нас, створимо естетичне, доглянуте середовище. Діти й педагоги візьмуть на себе відповідальність за постійний догляд: полив, прибирання, догляд за рослинами та збереження обладнання.
Ми не розглядаємо цей проєкт як разову акцію — це довготривалий, сталий процес. Він стане основою для формування у школярів дбайливого ставлення до довкілля, розуміння важливості екологічних цінностей та відповідальності за свій внесок у спільне майбутнє.

Проблема проєкту

Сьогодні здоров’я дітей опинилося під серйозною загрозою. На нього негативно впливають одразу кілька чинників: пандемія коронавірусу, війна в Україні, дистанційне навчання, часті повітряні тривоги та необхідність тривалого перебування в укриттях. Окрім цього, діти все більше часу проводять із гаджетами, що погіршує як їхнє фізичне, так і психоемоційне здоров’я.
Учні Балясненської школи більшу частину дня проводять у закритих приміщеннях. У деяких класах у травні та вересні дуже спекотно, провітрювання не дає значного ефекту. У таких умовах виникає потреба у частішому та тривалішому перебуванні дітей на свіжому повітрі, що позитивно вплине на їхнє самопочуття та якість навчання.
Також сучасний світ стикається з серйозними екологічними викликами. Формування екологічної свідомості серед дітей — важливе завдання системи освіти. За новими стандартами, школярі мають здобувати екологічні знання не тільки в класі, а й у природному середовищі. Саме тому важливо створити матеріально та технічно оснащене місце для навчання просто неба.
Ми переконані: для того, щоб діти краще розуміли природу, вчилися відповідально до неї ставитися, варто організувати сучасне, комфортне і надихаюче еко-середовище просто на території школи. Це допоможе не лише підвищити рівень екологічної обізнаності учнів, а й позитивно вплине на їхнє здоров’я, підвищить інтерес до навчання, допоможе краще засвоювати знання через практику і живе спілкування з природою.

Мета проєкту

Розробка та впровадження сучасного екологічно орієнтованого освітнього простору, спрямованого на оптимізацію навчального процесу, всебічний розвиток і виховання учнів, формування високого рівня екологічної свідомості серед підростаючого покоління, а також покращення фізіологічних показників здоров’я та когнітивних функцій (зокрема, концентрації уваги) шляхом забезпечення оптимального рівня кисневого забезпечення організму.

Співорганізатори і партнери проєкту

Диканська селищна рада, Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області, Балясненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?

166 учнів школи, 38 працівників навчального закладу, 730 жителів села, в тому числі 30 внутрішньо-переміщених осіб.

Очікувані результати проєкту

1. Закладення фундаменту дбайливого ставлення дітей до довкілля.
2. Покращення імунітету школярів.
3. Пропагування екопростору для проведення свого вільного часу та профілактики залежності від гаджетів.
4. Виховання активної громадської позиції у молодого покоління.
5. Підвищення мотивації до навчання.
6. Забезпечення виконання вимог Державного стандарту у галузі природничих наук.
7. Озеленення та благоустрій пришкільної території.
8. Популяризація та розповсюдження досвіду, накопиченого в ході реалізації проєкту, серед мешканців громади (для створення ними зелених оазисів на своїх подвір’ях).

Масштабування та реклама проєкту

Розповсюдження інформації з фотоматеріалами про етапи підготовки та реалізації даного проєкту планується через сайти Балясненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Диканської селищної ради, на шпальтах місцевої газети «Трудова Слава».

Лідер

ЗАВАДСЬКИЙ АНТОН ВОЛОДИМИРОВИЧ

Статус

Брав участь

Підтримали

310

Номер

28

Заходи проєкту

Бюджет