Створення «зеленого класу» на території Зіньківського опорного ліцею імені М.К. Зерова Зіньківської міської ради
Проєкт «Зелений клас» спрямований на створення відкритого навчального простору на території ліцею, де уроки та позакласні заходи проходитимуть на свіжому повітрі. Це сучасна екологічна ініціатива, що поєднує освіту, екоусвідомлення та турботу про довкілля. «Зелений клас» стане місцем для проведення уроків, практичних досліджень, екологічних акцій і творчих заходів. Простір включатиме в себе альтанку, облаштовану столами та лавками, зелені насадження, колекційну ділянку лікарських рослин і баки для роздільного сортування сміття. Проєкт сприятиме формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до природи, розвиватиме екологічне мислення й підтримуватиме здоров’я учнів завдяки навчанню на свіжому повітрі. Ідея об'єднає учнівську спільноту, педагогів, батьків, жителів міста навколо спільної мети — зробити ліцей більш екологічним та комфортним для навчання.

Повний опис проєкту
Проєкт «Зелений клас» передбачає створення відкритого навчального простору на території ліцею, що слугуватиме альтернативною екологічною аудиторією для проведення уроків, гурткових занять, дослідницької діяльності та виховних заходів просто неба. Це освітній простір нового покоління, що поєднує знання, природу та екологічну свідомість.
«Зелений клас» стане живим прикладом взаємодії людини з довкіллям. Його структура включатиме зону для проведення уроків (альтанка із лавами, столами, переносними засобами мультимедіа), куточками для досліджень природи, колекційною ділянкою для вирощування лікарських рослин, квітниками, елементами декору з природних або вторинних матеріалів, майданчиком для розміщення баків для роздільного сортування сміття. Простір буде доступним, безпечним, естетичним і зручним для учнів різного віку.
Уроки на відкритому повітрі позитивно впливатимуть на здоров’я, концентрацію уваги та мотивацію учнів. У сучасних умовах — це не лише альтернатива традиційному класу, а й відповідь на потреби сталого розвитку, екологічної безпеки та адаптації освітнього процесу до викликів часу. Проєкт також сприятиме розвитку навичок співпраці, креативності, лідерства та соціальної відповідальності. Проєкт реалізовуватиметься за рахунок спільних зусиль учнівської спільноти, педагогів, батьків, місцевої громади, можливої участі в програмах підтримки екоініціатив.
Проблема проєкту
Сучасні тенденції розвитку освіти передбачають напрацювання інноваційних підходів щодо організації навчального процесу, що стимулюють активність учнів, підвищують їхню мотивацію та сприяють збереженню психоемоційного здоров’я. Навчання в межах традиційного класного приміщення обмежує варіативність педагогічних методів і не завжди враховує потреби здобувачів освіти у зміні обстановки. Відсутність у ліцеї облаштованого простору на відкритому повітрі знижує можливості для здійснення екологічного виховання, проведення практичних занять та міжпредметних уроків. «Зелений клас» не лише розширить функціонал освітнього середовища, а й сприятиме формуванню екологічної культури, розвиткові soft skills, залученню громади до шкільного життя.
Мета проєкту
Створити комфортний, естетично привабливий та функціональний освітній простір на відкритому повітрі — «зелений клас», що сприятиме ефективній реалізації освітніх програм, розвитку екологічної свідомості, зміцненню фізичного й емоційного здоров’я учнів, а також урізноманітнить форми проведення занять і позакласної діяльності.
Реалізація проєкту має на меті формування інноваційного освітнього середовища, яке відповідає вимогам Нової української школи, підвищення мотивації учнів до навчання через зміну обстановки, залучення батьківської громади та місцевої спільноти до участі в розвитку закладу освіти.
«Зелений клас» сприятиме також формуванню навичок командної роботи, проєктної діяльності, розвитку креативного мислення та відповідального ставлення до довкілля. У перспективі простір зможе використовуватись не лише для уроків, а й для проведення майстер-класів, тренінгів, заходів на свіжому повітрі, створюючи середовище для цілісного розвитку особистості учня.
Співорганізатори і партнери проєкту
Зіньківська міська рада.
Залучені сторони і цільова аудиторія проєкту?
Проєкт «Зелений клас» орієнтований на широке коло учасників освітнього процесу та зацікавлених сторін, які безпосередньо або опосередковано впливатимуть на його реалізацію та результативність. Основна цільова аудиторія: учні ліцею як головні користувачі зеленого класу. Для них цей простір стане місцем для нестандартного навчання, розвитку творчості, відпочинку та емоційного розвантаження. Участь учнів у плануванні, озелененні та використанні класу сприятиме вихованню відповідальності й командної роботи. З іншого боку, педагогічні працівники отримають нові можливості для проведення інтерактивних уроків, інтегрованих занять і виховних заходів. Додатковою аудиторією є батьки учнів як партнери та учасники громадського життя ліцею, адміністрація ліцею, яка зацікавлена у формуванні позитивного іміджу закладу, розширенні освітньої інфраструктури та покращенні умов навчання. В той же час місцева громада та органи самоврядування можуть розглядати проєкт як приклад ефективного громадського партнерства.
Очікувані результати проєкту
Реалізація проєкту створення «зеленого класу» на території ліцею передбачає досягнення як матеріальних, так і освітньо-виховних результатів, які позитивно вплинуть на якість освітнього процесу, формування екологічної свідомості учнів і покращення загального іміджу закладу освіти. Перш за все, буде створено сучасний навчальний простір на відкритому повітрі - альтанку, обладнану лавами, столами, дошкою, переносним екраном, проектором зі звуковою системою. Територія навколо «зеленого класу» буде впорядкована та озеленена: висаджено красивоквітучі та декоративнолисті кущі, квіти, організована колекційна ділянка різних сортів м’яти. Заплановано встановлення декоративних та функціональних елементів (ковані деталі, освітлення, доріжки), а також встановлення баків для роздільного сортування сміття. З точки зору освітніх результатів буде розширено можливості для проведення інтегрованих уроків, дослідницької та проєктної діяльності учнів, підвищено ефективність уроків з предметів природничого циклу, трудового навчання і технологій, мистецтва, основ безпеки життєдіяльності, тощо. Серед виховних та соціальних результатів слід зазначити посилення взаємодії між учнями, вчителями, батьками та громадою в межах спільної справи, підвищення рівня екологічної культури та громадянської відповідальності, покращення психоемоційного клімату у ліцеї: зменшення тривожності, підвищення емоційного комфорту та рівня задоволеності учнів навчанням
Масштабування та реклама проєкту
Для забезпечення сталого розвитку проєкту передбачається реалізація стратегії масштабування, що включатиме поширення досвіду серед інших закладів освіти громади через організацію відкритих уроків, екскурсій і семінарів, презентацію результатів проєкту на освітніх форумах, конференціях, конкурсах екологічного спрямування і розробку методичних матеріалів щодо організації навчання в «зеленому класі» — посібників, уроків і позакласних заходів, рекомендацій для вчителів. Рекламування буде здійснено шляхом висвітлення етапів реалізації проєкту на сайті ліцею, в соціальних мережах, локальних ЗМІ, проведення інформаційних кампаній для батьків, мешканців громади, розміщення фотозвітів, відеороликів і відгуків учасників проєкту для створення позитивного іміджу закладу освіти та залучення додаткових ресурсів.